۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۰۸۸۶۹
امام‌جمعه اهرم:

آرزوی امام راحل در ارتباط با وحدت حوزه و دانشگاه هنوز عملیاتی نشده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راستگو گفت: شهید دکتر مفتح، تلاش بسیار زیادی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه داشت، اما هنوز آرزوی وی و امام راحل در ارتباط با وحدت حوزه و دانشگاه عملیاتی نشده است.
آرزوی امام راحل در ارتباط با وحدت حوزه و دانشگاه هنوز عملیاتی نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو امام‌ جمعه اهرم، صبح امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه ریحانه النبی اهرم، اظهار داشت: امیرکبیر، به‌عنوان یک چهره دینی و مذهبی که علاقه‌مند به بسط و گسترش علوم متفاوت بود، نخستین دانشگاه را در کشور ما تأسیس کرد که این نشانی از پیوند علم و دین بوده است.

 

وی افزود: بحث وحدت حوزه و دانشگاه در جای‌جای تاریخ کهن ایران اسلامی هویدا است، اما متأسفانه پس از رواج تفکر سکولاریسم در غرب، آرام‌آرام این تفکر در برخی از دانشگاه‌های کشور ما نیز رسوخ کرد و سبب خدشه‌دار شدن این پیوند عمیق میان حوزه و دانشگاه شد.

 

امام‌جمعه اهرم خاطرنشان کرد: شهید دکتر مفتح، تلاش بسیار زیادی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه داشت، اما هنوز آرزوی ایشان و امام راحل (ره) در ارتباط با وحدت حوزه و دانشگاه عملیاتی نشده است.

 

مؤسس حوزه علمیه ریحانه النبی اهرم بیان داشت: الحمدالله در حوزه علمیه خواهران شهر اهرم، تعامل بسیار خوبی میان حوزه و دانشگاه برقرار است و اساتید دانشگاه نیز در حوزه مشغول به تدریس هستند.

 

حجت‌الاسلام راستگو تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری به‌عنوان یک چهره حوزوی، همواره فریاد جنبش نرم‌افزاری و جهاد علمی را سر داده‌اند و به ‌جرأت می‌توان ادعا کرد یکی از مدافعان واقعی مقوله علم در کشور ایشان هستند./846/102/ب1

ارسال نظرات