۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۱۰۴۰۱
قائم مقام نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آزاد اصفهان:

دانشجویان از نفوذ احزاب سیاسی و تأثیر در آرای دانشگاهیان جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حیدری با بیان این‌که دانشجویان باید از نفوذ جریان ها و احزاب سیاسی و تأثیر آن ها در آرای دانشگاهیان جلوگیری کنند، گفت: دانشجویان باید ملاک های دینی و انقلابی را شناسایی و به سایر افراد اعلام کنند.
حجت الاسلام حيدري

حجت الاسلام عباسعلی حیدری، قائم مقام نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آزاد استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره نقش دانشگاه در انتخابات، گفت: با توجه به این که دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم و اهمیت این دو مجلس و نقش آفرینی اعضای آن در مقاطع حساس بر کسی پوشیده نیست، باید تلاش کرد که انتخابی شایسته و درست داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: از نقش مهم مجلس شورای اسلامی به قانون گذاری و پیگیری مصوبات و نظارت بر بخش های اجرایی کشور می توان اشاره کرد و نقش کلیدی و مهم مجلس خبرگان نیز انتخاب رهبر لایق و شایسته جامعه است.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: در حقیقت دانشگاه ها در رأس تاثیرگذاری اجتماعی، فکری، فرهنگی و سیاسی جامعه هستند، دانشگاه دو رکن مهم دارد که شامل اساتید و دانشجویان است و هر دوی این ارکان هم در درون و هم در بیرون از دانشگاه می توانند در دو بخش ایجابی و سلبی تاثیر گذار باشند.

 

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: در بخش ایجابی، دانشجویان و اساتید باید تلاش کنند تا از بین نامزدهای فراوانی که در این دوره خود را در معرض آرای مردم قرار دادند فرد اصلح را انتخاب کنند.

 

وی در ادامه گفت: باید برای تشخیص فرد اصلح تحقیق کنند و ملاک های دینی و انقلابی را از روایات و فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری استخراج کنند و از راهنمایی های افراد کارشناس در این حوزه استفاده کنند و به دیگران نیز افراد اصلح را معرفی کنند.

 

قائم مقام نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد استان اصفهان ابراز داشت: به تعبیر شهید بهشتی "دانشجو مؤذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود"، این بیان کننده این است که دانشجویان ما تا حد زیادی می توانند در زمینه های سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی کنند، از طریق رسانه ها و خصوصا فضای مجازی شاخص ها و ملاک های درست را در اختیار دیگران قرار دهند.

 

حجت الاسلام حیدری توضیح داد: در بخش سلبی، دانشجویان و اساتید باید مراقبت کنند و به دنبال یار کشی نباشند و از نفوذ جریان ها و احزاب سیاسی و تاثیر آن ها در آرای دانشگاهیان جلوگیری کنند، دانشگاه خانه احزاب نیست و در دانشگاه باید بصیرت و بینش سیاسی در حد اعلای خودش وجود داشته باشد.

 

وی در پایان گفت: در مقطع کنونی دانشجویان باید هوشیار باشند، دشمنان با استفاده از انتخابات می خواهند فتنه و تنش در داخل کشور ایجاد کنند، دانشگاهیان باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند و با بصیرت خود، انتخاباتی هر چه باشکوه تر را رقم بزنند و نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کنند./869/302/ب1

ارسال نظرات