۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۳۱۰۴۸۷
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ولایت فقیه عین ولایت رسول الله/ تبعیت گزینشی از رهنمودهای ولی فقیه عامل گمراهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که ولایت فقیه عین ولایت رسول الله(ص) است، گفت: تبعیت گزینشی از رهنمودهای ولی فقیه اشتباه و عامل گمراهی خواهد بود.
ولايت فقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی و مسجدی تبریز با بیان این‌که دشمنان اسلام و تشیع با شبهه‌افکنی در مسلمات دینی به دنبال انحراف در افکار و اعتقادات مسلمانان و شیعیان جهان هستند، اظهار داشت: تخریب شأن و جایگاه ولایت فقیه یکی از اهداف دشمن در عصر حاضر است.


وی با تأکید بر این‌که ولایت فقیه دارای مبحثی کلامی و فقهی در متون اسلامی است و موضوعی است که هم مرتبط با مسأله‌ الهی و هم موضوعی فقهی در ادبیات شیعه است، خاطرنشان کرد: ولایت مطلقه فقیه خارج از چارچوب حکومت ائمه اطهار(ع) نیست، بلکه در زمان غیبت امام زمان، از بین فقها یک نفر به عنوان ولی فقیه انتخاب می شود.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی گفت: فقها و مراجع فتوا صادر کرده و رساله منتشر می کنند، اما حکمی صادر نمی کنند و این رسالت بر عهده ولی فقیه است. به عبارت دیگر ولایت فقیه از بدیهیات اولیه است و نیازی به دلیل ندارد، ولایت تکوینی یا تشریعی و یا حکومتی است، ولایت فقیه عین ولایت رسول الله(ص) است.


حجت الاسلام نظری ادامه داد: امروز اگر خواهان حضور در سنگر سید الشهدا(ع) هستیم، نباید سنگر ولی فقیه را خالی بگذاریم، تاریخ دوباره تکرار شده و جبهه یزیدیان به رویارویی با ولایت فقیه آمده است، چراکه عاشورا جریانی است که در امتداد تاریخ ادامه دارد و امروز جبهه ولایت فقیه به طور یقین جبهه حق و سعادت جامعه است.


استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که رهنمودهای ولی فقیه فصل ا
لخطاب همه امور است، افزود: در اندیشه سیاسی اسلام، نه تنها حاکم و همه کارگزاران حکومتی باید به اسلام و ارزش‏های اسلامی باور داشته باشند بلکه همگان موظف به تبلیغ و پاسداری از آن هستند.


حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که تبعیت گزینشی از رهنمودهای ولی فقیه اشتباه و عامل گمراهی خواهد بود، ادامه داد: تبعیت از ولایت فقیه اگر در هر شرایطی تحقق پیدا نکند، دشمن از خلأهای عقیدتی و بنیان‌های سست فکری عده‌ای منفعت‌طلب نفوذ کرده و به آشوب‌گری می پردازد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به جایگاه قرآن تأکید کرد و اظهار داشت: قرآن در جامعه اسلامی امروز، در مراسم ختم و جهیزیه عروسی خلاصه شده است. دشمن تلاش می کند با برجسته کردن آیات خشن قرآن کریم، جایگاه این کتاب آسمانی را خدشه دار کنند./935/202/ب2

ارسال نظرات