۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۳۱۰۵۳۴
امام جمعه اهل تسنن ریگان:

رژیم آل سعود با اعدام شیخ نمر حکم نابودی خود را امضا کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل تسنن ریگان با بیان این که رژیم آل سعود با اعدام شیخ نمر در واقع حکم نابودی خود را امضا کرده است، گفت: اعدام شیخ نمر احساسات مسلمانان جهان را جریحه ‌دار کرد و مردم اهل سنت نیز این جنایت بزرگ رژیم آل سعود را محکوم می کنند.
امام جمعه اهل تسنن ريگان

مولوی اسلام ملازهی، امام جمعه اهل تسنن ریگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با محکوم کردن اعدام آیت‌الله نمر از سوی رژیم آل سعود، شهادت این عالم شیعه را به تمام جهانیان تسلیت گفت و افزود: وقتی با خبر شدیم که شیخ نمر را دولت عربستان اعدام کرده است، اعلام کردیم امروز با وجود ناامنی که در منطقه هست، مصلحت بر این بود که دولت عربستان از این اعدام صرف نظر می کرد.


وی بیان کرد: جهان اسلام نیاز به وحدت دارد و تفرقه و اختلاف در واقع بدبینی ها را پیش می‌برد و اگر شیخ نمر جزو مخالفان مذهبی و سیاسی دولت عربستان بود، می توانستند از راه مذاکره وارد شوند.


امام جمعه اهل تسنن ریگان اظهار کرد: از میان بر داشتن چنین افرادی موجب اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان می شود و شهادت شیخ نمر آتش ناامنی را در کشور عربستان به وجود می آورد.


مولوی اسلام ملازهی تصریح کرد: جامعه اهل تسنن به اعدام چنین افرادی راضی نیستند و از سازمان بین المللی درخواست داریم هر چه زودتر جلوی اختلافات را بگیرند و از هیچ تلاشی در این رابطه دریغ نورزند.


وی خاطرنشان کرد: تظاهرات در محکومیت و اعتراض به اعدام رهبر برجستۀ شیعیان عربستان آیت‌الله شیخ نمر به دستان ناپاک رژیم منفور آل سعود با حضور شیعه وسنی در این شهرستان برگزار شد و رژیم آل سعود با اعدام شیخ نمر در واقع حکم نابودی خود را امضا کرده است.


امام جمعه اهل تسنن ریگان یادآور شد: اعدام شیخ نمر احساسات مسلمانان جهان را جریحه ‌دار کرده است و مردم اهل سنت نیز این جنایت بزرگ رژیم آل سعود را محکوم می کنند.


مولوی اسلام ملازهی اظهار کرد: وحدت برای امت اسلام یک امر ضروری وحیاتی است ونباید این وحدت فقط مختص به یک هفته یا فقط در حد شعار باشد، بلکه وحدت زمانی تحقق می یابد که حقوق یکدیگر را رعایت کنیم ومسلما زمانی که حقوق شهروندی ومذهبی یکدیگر را اهل تشیع و تسنن احترام بگذارند وحدت شکل می گیرد.


وی عنوان کرد: اگر تبعیض و کینه در بین ما وجود داشته باشد وحدت نتیجه‌ای نخواهد داشت، باید طبق دستور خداوند متعال عمل کرده و در کشور ایران اسلامی ما به تبعیت از فرامین و دستورات مقام معظم رهبری که برای وحدت خیلی تأکید می کنند عمل کنیم تا دشمن سوءاستفاده نکند.


ملازهی ابراز کرد: دشمنان همیشه با توطئه و دسیسه در تلاش برای ایجاد اختلاف و فاصله میان برادران شیعه  و سنی هستند، بنابراین از تفرقه و اختلاف دوری کنید و وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهید.


امام جمعه اهل تسنن ریگان تأکید کرد: تنها راه نفوذ دشمن به صفوف به هم فشرده مسلمانان، دامن زدن به اختلافات مذهبی است که باید از آن به شدت پرهیز کرد و باید هوشیارانه همه مسلمانان از یکدیگر حمایت کنند و اجازه ندهند که دشمنان اسلام بین مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کنند./9709/302/ب2

ارسال نظرات