۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۳۱۰۶۶۵
نمایده طلاب و فضلای تبریز:

آل‌سعود اعتقادی به وحدت امت اسلامی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای حوزه علمیه تبریز با اشاره به این‌که سیاست شوم دشمن، مسلمان‌کشی به دست مسلمان است، گفت: آل‌سعود اعتقادی به وحدت امت اسلامی ندارد.
وحدت بين مسلمانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز عصر امروز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان این‌که وحدت ضرورت امروز جامعه اسلامی به شمار می رود، اظهار داشت: مـأسفانه برخی از کشورهای منطقه که وابستگی آنها به دول غربی کاملا آشکار شده است، عامل اصلی در ایجاد اختلافات شدید میان مسلمانان هستند.

 


وی با بیان این‌که منافع دولت‌های استکباری و استعماری تنها با اختلاف در کشورهای منطقه تأمین می شود، خاطرنشان کرد: اگر دولت سعودی یک درصد از پول‌های خود را که خرج مبارزه مسلمانان و کشتن آنها می کند، خرج مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل که دشمن قسم خورده اسلام است، می کرد الان دیگر چیزی از اسرائیل باقی نمی ماند.

 


نماینده طلاب و فضلای تبریز با تأکید بر این‌که آل‌سعود اعتقادی به وحدت امت اسلامی ندارد، خاطرنشان کرد: سران و حکام وابسته به استکبار جهانی گوش شنوایی برای شنیدن دعوت به وحدت و منادی اسلامی ندارند و این باعث شد که مسلمانان دچار درگیری و اختلاف در بین خودشان شوند.

 


حجت الاسلام غیبی با اشاره به این‌که سیاست شوم دشمن، مسلمان‌کشی به دست مسلمان است، تصریح کرد: دشمنان حقیقی اسلام فرقه هایی مانند وهابیت، بهائیت و گروه‌های تروریستی از جمله داعش را به وجود آوردند که پروژه تضعیف اسلام را به پیش ببرند، با این حال ایران اسلامی همواره بر اصل وحدت تأکید داشته و دارد.

 


وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعی رسالت خطیر در تحقق وحدت امت اسلامی بر عهده دارد، تصریح کرد: روحانیان باید در مسیر وحدت امت اسلامی حرکت کنند و عملا وحدت اقوام و پیروان مذاهب و ادیان مختلف در ایران را به سایر مسلمانان جهان نشان دهند.

 


عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه جمعیت اسلامی باید وحدت هویتی و دینی باهم داشته باشند که این وحدت واقعی و حقیقی است، گفت: بقیه وحدت ها مانند وحدت زبانی، رنگی، جغرافیایی و فرهنگی وحدت اعتباری هستند آن که حقیقتا وحدت می آورد وحدت هویتی دینی است.

 


حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه وحدت یکی از آموزه های دین اسلام و از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: ایران اسلامی به تبع سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) همواره منادی وحدت میان مسلمانان بوده است، امروز نیز نسبت به هر زمان دیگر به وحدت بین مسلمین نیاز داریم؛ اما باید توجه داشته باشیم وحدت به این معنا نیست که ما دست از عقاید خود بکشیم.

 


وی با تأکید بر این‌که نباید وحدت تنها یک کلمه لفظی و تبلیغاتی تلقی شود، تصریح کرد: همان گونه که در آیات و روایات فراوانی از کلمه وحدت نام برده شده است باید وحدت در معنای واقعی خودش عملی شود، باید دانست که همدلی و همزبانی در سطح ملی و بین‌المللی با تکیه بر آموزه های دینی محقق می شود./935/202/ب1

ارسال نظرات