۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۱۰۷۷۵
معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور:

اعزام روحانی به بیش از 2 هزار روستای محروم کشور/ ترویج فرهنگ اقامه نماز باید از اولویت‌های رسانه باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اعزام بیش از 2 هزار روحانی به روستاهای محروم برای ترویج فرهنگ نماز، گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز در کشور وظیفه ای همگانی است و باید در اولویت برنامه رسانه ها باشد.
اجلاس نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، منصور سرگزی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور، پیش از ظهر امروز در همایش استانی اجلاس نماز در سالن ولایت استان اردبیل، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های ستاد اقامه نماز روستاهای محرومی که فاقد روحانی و برنامه‌های فرهنگی و نماز بودند شناسایی شده و در این راستا به 2 هزار روستای محروم کشور روحانی برای ترویج فرهنگ نماز اعزام شد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اساسی ستاد اقامه نماز کشور ترویج فرهنگ نماز در مناطق روستایی است، افزود: برای تحقق امر ترویج فرهنگ نماز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و بیشتر روستاهای کشور از مساجد و روحانی برخوردار هستند.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: برای ترویج فرهنگ نماز 20 هزار مؤذن نیز در نقاط مختلف کشور اسکان یافته که این مؤذن‌ها از قشر نوجوانان بوده و نقش بسیار مهمی در ترویج برنامه‌های نماز در کشور داشته‌اند.

 

سرگزی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز کشور اجرای طرح سلامت معنوی است که این طرح در 100 بیمارستان کشور انجام و اجرایی شده که در این زمینه 10 هزار پرستار از آموزش این طرح برای ترویج نماز در مراکز بهداشتی و درمانی برخوردار شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: در حال‌ حاضر 70 هزار مسجد در کشور برای ترویج برنامه‌های نماز فعالیت می‌کنند که با برنامه‌ریزی‌های ستاد اقامه نماز کشور 900 نماز صبح در کشور احیا شده است.

 

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور، اظهار داشت: هفته آینده اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود و در این اجلاس از فعالان حوزه نماز در کشور با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری اجلاس سراسری نماز در سال‌های گذشته در استان اردبیل انجام شده است، افزود: استان اردبیل ظرفیت بسیار عظیمی در حوزه نماز دارد و باید حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از این ظرفیت‌ها انجام شود تا شاهد تحول اساسی در این زمینه بوده و ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان و کشور شکوفا شود.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: در حال‌ حاضر 50 هزار نماز جماعت در آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود که برای ترویج فرهنگ نماز در آموزش و پرورش 18 هزار روحانی مشارکت دارند که این یک ظرفیت بسیار عظیم در حوزه ترویج فرهنگ نماز است.

 

سرگزی تصریح کرد: 25 هزار نوبت نماز نیز در مدارس کشور به طور منظم و باشکوه برگزار می‌شود و نیز 25 هزار نماز جماعت از سوی اولیا و مربیان و مدیران در مدارس سراسر کشور به طور منظم و باشکوه برپا می‌شود که این خود یک اقدام اساسی در ترویج فرهنگ اقامه نماز در کشور است.

 

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ اقامه نماز یکی ازاولویت‌های اساسی و رسالت همگانی است که صداوسیما، رسانه‌ها، نویسندگان و خبرنگاران نقش بسیار اساسی در ترویج این فریضه الهی دارند که نیاز است اهتمام به این امر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی برگزاری اجلاس نماز در استان‌های کشور افزایش یابد تا بتوانیم با استفاده از تجربیات این اجلاس‌ها در راستای توسعه ترویج فرهنگ نماز گام برداریم.

 

شکر عبدی، دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز در این همایش، گفت: تاکنون 596 نمازخانه در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل احداث شده است و در راستای ترویج فرهنگ نماز فعالیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 800 مسجد در استان اردبیل برای ترویج فرهنگ نماز و برنامه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد 300 مسجد در مرکز استان و بقیه در شهرستان‌ها و مناطق روستایی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت و برنامه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل بیان کرد: در حال‌ حاضر در 200 مسجد استان اردبیل نماز جماعت به امامت روحانی برگزار می‌شود و در 45 مسجد استان نیز نماز صبح به صورت مراسم باشکوه برگزار می‌شود که در این راستا در مساجد مرکز استان نیز شاهد برگزاری نماز صبح به صورت جماعت هستیم.

 

عبدی تصریح کرد: امروز در اجلاس استانی نماز از 48 دستگاه اجرایی که در ترویج فرهنگ نماز فعالیت کرده‌اند با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی می‌شود چرا که دستگاه‌های اجرایی استان در امر نماز بسیار مناسب و مطلوب عمل کرده‌اند.

 

وی اظهار کرد: به همت مسؤولان استان و دبیر ستاد اقامه نماز استان 37 نمازخانه بین راهی در استان اردبیل ایجاد و احداث شده است و با برنامه‌ریزی‌های اساسی در صدد افزایش نمازخانه‌های بین راهی هستیم تا مسافران از نظر انجام فریضه نماز و برنامه‌های فرهنگی مشکلی نداشته باشند./937/202/ب1

ارسال نظرات