۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۳۱۱۲۵۴
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی مطرح کرد؛

عدم حمایت‌های مالی آموزش و پرورش از برگزاری نماز جماعت در مدارس

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با انتقاد از تعامل آموزش و پرورش در زمینه اقامه نماز جماعت در مدارس، گفت: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری نماز جماعت در مدارس حمایت مالی لازم و کافی را انجام نمی‌دهد.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

حجت الاسلام رضا احمدی‌فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: نخستین اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی فردا، بیست و هفتم دیماه، با عنوان «نماز، مسجد، مدرسه» به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این اجلاسیه اشاعه فرهنگ نورانی نماز، تجلیل از فعالان و برگزیدگان حوزه اقامه نماز، ارائه گزارش وضعیت کلی اقامه نماز در مدارس و مساجد و نقاط قوت و ضعف استان پیرامون نماز و مباحث ترویجی آن است.

 

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه نخستین اجلاس استانی نماز صبح فردا در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه سیدعلی منیری، معاون توسعه مشارکت های مردمی ستاد اقامه نماز کشور و حجت الاسلام محمد کاظمی، استاد محقق و پژوهشگر مرکز تخصصی نماز قم به عنوان سخنران محوری سخنرانی خواهند کرد.

 

به گفته وی همچنین در این اجلاس حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز سخنرانی کرده و شمار دیگری از مسؤولان استانی و کشوری هم به عنوان میهمان حضور دارند.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقاط ضعف و قوت اقامه نماز در استان، اظهار کرد: متأسفانه وضعیت نمازخانه ها در مدارس و بازارهای خراسان شمالی از جمله دوشنبه‌بازار، میدان‌بار و  پنجشنبه‌بازار رضایت‌بخش نیست.

 

حجت الاسلام احمدی فر با انتقاد از تعامل آموزش و پرورش در زمینه اقامه نماز جماعت در مدارس، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش از اقامه نماز جماعت در مدارس، حمایت های مالی لازم و کافی را انجام نمی دهد.

 

وی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش از روحانیان در زمینه برگزاری نماز جماعت در مدارس حمایت مالی نمی کند، افزود: این وضعیت سبب شده تا اکنون از 290 آموزشگاه فعال در مرکز استان خراسان شمالی، تنها در 70 آموزشگاه نماز جماعت اقامه شود.

 

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه حضور روحانیان در مدارس بسیار مؤثر بوده و در حل مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان نقش ویژه ای دارد، تصریح کرد: در این زمینه از مسؤولان ارشد خراسان شمالی انتظار می رود تا با ورود به موضوع اقامه نماز و افزایش تعامل در این زمینه، مشکلات و کاستی‌های موجود در این بخش را مرتفع کنند.

 

وی با بیان اینکه کمبودها و نواقص حوزه اقامه نماز تنها به مدارس خلاصه نمی شود بلکه در بخش مساجد نیز نواقص زیاد است، خاطرنشان کرد: اکنون از تعداد 70 مسجد موجود در مرکز استان خراسان شمالی، نماز جماعت صبح تنها در 23 مسجد اقامه می شود.

 

حجت الاسلام احمدی فر اظهار امیدواری کرد که برگزاری نخستین اجلاس نماز در خراسان شمالی، به مسؤولان استان در زمینه اقامه نماز تلنگری زده و زمینه رفع نواقص و کاستی‌های موجود در این بخش را فراهم کند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به طرح‌های در دست اجرای این ستاد در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز، اظهار کرد: اکنون طرح قیام در همه روستاهای خراسان شمالی اجرا شده و طرح سلامت معنوی نیز به منظور آشنایی جامعه پرستاری و بیماران با احکام مربوط به نماز بیماران در بیمارستان‌های بجنورد در حال برگزاری است./9314/302/ب2

ارسال نظرات