۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۱۱۵۵۸
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

کلام قرآن و اهل بیت حجت الهی و برنامه‌ای کامل و ثمربخش برای بشریت هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: آیات نورانی قرآن و سخنان گوهربار اهل بیت(ع) از حجت‌های الهی و برنامه‌ای کامل و ثمربخش برای بشریت هستند.
حجت‌الاسلام رضا اسکندري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در همایش طلیعه حضور طلاب خواهر نوورود استان همدان با طرح سؤالاتی همچون هدف از خلقت چیست؟، چرا از بین این همه مخلوق ما شدیم اشرف مخلوقات؟، آیا خالق هستی برای رسیدن به هدف به ما برنامه‌ای داده است؟و اگر برنامه‌ای داده است چگونه آن را کسب کنیم؟، به آنها پاسخ داد.

 

وی با اشاره به آیه «ما خَلقتُ الجن والانس اِلا لِیعبدون؛ ما جن و انس را خلق نکردیم مگر برای اینکه ما را عبادت کنند»، هدف از خلقت را، عبودیت و بندگی دانست و گفت: در ذیل این آیه مفسران گفته‌اند خداوند انسان را برای معرفت و عرفان آفریده است واین معرفت و عرفان مقدمه عبودیت و بندگی خدا است.

 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور در پاسخ به سؤال دوم اظهار کرد: خدای متعال به ما قدرت عقل، علم، معرفت و اختیار در مسیر نور و ظلمت داده است، اما پرستش سایر موجودات تکوینی است، اگر انسان با اختیار عقل و علم و معرفت را کسب کرد و در مسیر نور حرکت کرد، اشرف مخلوقات می شود.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خالق هستی برای رسیدن به هدف به ما برنامه‌ای داده است؟، گفت:آیات نورانی قرآن و سخنان گوهربار اهل‌بیت(علیهم‌السلام) از حجت‌های الهی هستند و برنامه‌ای کامل و ثمربخش برای بشریت هستند.

 

حجت‌الاسلام اسکندری در پاسخ به سؤال پایانی طرح‌شده، افزود: ما آمده‌ایم که هدف خلقت انسان را از آیات کشف کنیم و به آن عمل کنیم، آمده‌ایم تا عالم ربانی شویم؛ عالم ربانی یعنی به آنچه آموخته و علم دارد عمل کند و اسوه شود چون عالمی که اهل عمل نشود مغبوض الهی است.

 

وی با بیان این‌که عالم دینی دارای سه رسالت علم به دین، عمل به دین و تبلیغ در دین است، تصریح کرد: برای اینکه این سه رسالت را داشته باشیم باید اولا خوب درس بخوانیم(پیش خوانی، پس خوانی، خوب گوش دادن و یادداشت‌برداری و مباحثه)، ثانیا خدا و خود را خوب بشناسیم و بفهمیم و ثالثاکسب معرفت کنیم .

 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در پایان کسب معرفت را نیازمندتدبر در قرآن، توسل به اهل بیت(ع)، نماز با حضور قلب و بهره‌گیری از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دانست./998/102/ب2

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات