۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۱۲۱۱۸

نماینده مجلس افغانستان با معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس افغانستان با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم با معاون پژوهش این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.
مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم سکینه حسینی، نماینده مجلس افغانستان با حجت الاسلام علی‌اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور دیدار و درباره برخی مسائل علمی و پژوهشی تبادل نظر کرد.

 

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام حصاری به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: این مرکز آمادگی دارد در مسائل عقیدتی، معرفتی و پژوهشی با مراکز همسوی خارج از کشور همکاری و کمک‌هایی را ارائه کند.

 

وی با بیان این‌که فعالیت‌های پژوهشی خوبی در حوزه‌های علمیه خواهران از سوی خواهران طلبه انجام شده است، افزود: این فعالیت‌ها به صورتی گسترده است که ما می‌توانیم آن را به فراتر از مرزها هدایت کنیم.

 

در ادامه این دیدار خانم سکینه حسینی، نماینده مجلس افغانستان اظهار کرد: فرصت‌های خوبی در افغانستان برای تعالی و رشد زنان وجود دارد ولی به دلیل عدم آشنایی و فراهم‌نشدن برخی ظرفیت‌ها موفقیت زنان در این عرصه اتفاق نیفتاده است.

 

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه خواهران در افغانستان به صورت پراکنده فعالیت دارند و موفقیت این حوزه‌ها در سطح اجتماع نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و یاری فعالان این عرصه است، ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران جمهوری اسلامی ایران در این زمینه می‌توانند نقش خوبی ایفا کنند و زمینه رشد و تعالی جامعه زنان در افغانستان را فراهم کنند.

 

نماینده مجلس افغانستان خاطرنشان کرد: روحیه تبلیغی در زنان و خواهران طلبه افغانستان نیازمند تقویت است تا طلاب خواهر افغانستان نسبت به حضور در اجتماع و تبلیغ فعال تشویق شوند.

 

خانم حسینی با بیان این‌که ما به شدت نیازمند کمک‌های تحقیقی و پژوهشی خواهران و اساتید حوزه‌های علمیه ایران در افغانستان هستیم، گفت: درخواست داریم فعالیت‌های صورت گرفته اعتقادی و تبلیغی در افغانستان از طریق این مرکز فعال انعکاس بیشتری داشته باشد.

 

وی ادامه داد: زنان اهل تشیع در افغانستان پیشرو‌ هستند ولی مشکلات و چالش‌هایی مقابل آنها قرار دارد که نیاز است مورد هدایت و راهنمایی قرار بگیرند.

 

نماینده مجلس افغانستان بیان کرد: امیدواریم برنامه‌های تبلیغی بیشتری از سوی ایران در افغانستان صورت بگیرد تا شاهد رشد و تعالی فرهنگ بانوان افغانستان به ویژه بانوان شیعه باشیم.

 

وی تصریح کرد: نیازمند این هستیم که فعالیت‌های عمیق‌تری در حوزه عقیدتی و اجتماعی انجام شود تا بتواند پشتوانه‌ای برای نسل آینده جامعه افغانستان باشد./998/د102/ی

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات