۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۱۲۵۸۸
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

غرب قبله آمال تخریب کنندگان شورای نگهبان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظی، قبله آمال تخریب کنندگان شورای نگهبان را غرب و آمریکا خواند و گفت: هجمه علیه شورای نگهبان و تخریب و تضعیف این نهاد، معقول و مقبول نیست و از هیچ فرد و جریانی پذیرفته نمی‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمدتقي واعظي

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی واعظی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شورای نگهبان را ثقل اسلامیت نظام خواند و اظهار داشت: بارانداز و ثقل اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان است و اگر شورای نگهبان تخریب و تضعیف شود، اسلامیت نظام به خطر می‌افتد.

 

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره جلوگیری از نفوذ دشمنان در ارکان نظام اسلامی تصریح کرد: از آنجا که شورای نگهبان از جایگاه و اهمیت بالایی در نظام اسلامی برخوردار است، به یقین دشمنان سعی دارند این نهاد حساس را تخریب و تضعیف کنند.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، تخریب و تضعیف شورای نگهبان را غیر معقول برشمرد و تأکید کرد: هجمه علیه شورای نگهبان و تخریب و تضعیف این نهاد، معقول و مقبول نیست و از هیچ فرد و جریانی پذیرفته نمی‌شود.

 

وی سیاهنمایی درباره شورای نگهبان را از سوی هر فرد و جریانی مردود خواند و ابراز داشت: تخریب کنندگان شورای نگهبان به دو گروه معاند و ناآگاه تقسیم می‌شوند که معاندان همواره دشمنی کرده‌اند و اصلاح پذیر نیستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: اما گروه دیگری که ناآگاه هستند و با نقش خطیر شورای نگهبان آشنا نیستند با معاندان همکاری می‌کنند؛ زیرا تصدیق فرع بر تصور است و این افراد، شورای نگهبان را درست تصور نکرده‌اند و به جایگاه آن واقف نیستند.

 

وی گفت: بسیاری از مشکلات ما در امور علمی، عملی و سیاست، ناشی از عدم شناخت و تصور صحیح از مسائل است و اگر تصور صحیحی داشته‌ باشیم، تصدیق آن مشکل نیست.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همان گونه که علامه طباطبایی این مسأله را در مورد مسائل عقلی بیان می‌کردند، می‌توان این مسأله را در امور عرفی و اجتماعی نیز به کار برد؛ زیرا اگر فردی تصور مناسبی از یک مسأله‌ داشته باشد، آن را تصدیق خواهد کرد.

 

وی قبله آمال تخریب کنندگان شورای نگهبان را غرب و آمریکا برشمرد و تصریح کرد: افرادی که قبله آمالشان، غرب است، حاضر نیستند نسبت به نقش و جایگاه شورای نگهبان در نظام اسلامی بیندیشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: برخی نیز خاکستری هستند و در میان این دو طیف هستند و با شورای نگهبان آشنا نیستند؛ از این‌رو شناساندن کارکرد خطیر این نهاد نظارتی به عموم افراد، لازم و ضروری است و باید به عموم مردم اطلاع رسانی شود./908/ت302/ج

ارسال نظرات