۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۳۱۳۰۱۲
معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر:

تبلیغ کارآمد و تأثیر بر مخاطبان با شناخت رسانه حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بطحایی، آشنا بودن طلاب با رسانه‌ را سبب تبلیغ کارآمد خواند و گفت: اگر مبلغ رسانه‌ را بشناسد، بهتر می‌تواند بر مخاطبان تأثیر بگذارد و معارف و مفاهیم دینی را به صورت کامل، درست با عوارض کم و نفوذ بیشتر مطرح کند.
حجت الاسلام بطحايي

حجت الاسلام سید احمد بطحایی، معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای طلاب و روحانیان در عصر حاضر اظهار داشت: امروزه رسانه‌ها از مهمترین دستاوردهای پیشرفت بشر است و نقش مهمی در فکر، آگاهی یا تعیین سیاست‌ها، ارزش‌گذاری‌ها و حتی سلیقه‌های مردم دارند.

 

معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر افزود: رسانه‌ها می‌توانند میان مردم فاصله‌ ایجاد کنند یا این فاصله و گسست‌ها را بردارند؛ بنابراین رسانه‌ها به شدت بر رویکرد، فکر و مذاق مردم تأثیرگذار هستند.

 

وی یادآور شد: برخی معتقدند، اگر برای تحول در هر دوره‌ای عاملی را شناسایی کنیم، به عنوان مثال زغال سنگ، برق، صنعت چاپ و دیگر موارد را در هر عصری عامل تحول بدانیم، در این قرن، رسانه‌ها عامل تحول هستند که اعم از رسانه‌های تصویری، مکتوب و دیگر موارد است.

 

حجت الاسلام بطحایی، ورود طلاب به عرصه رسانه‌ را ضروری خواند و تأکید کرد: رسانه‌ای بودن از هویت‌های طلبگی است که بعد از دریافت مفاهیم و معارف، آن را به مردم انتقال می‌دهد و مبلغ یک نوع رسانه است.

 

وی آشنا بودن طلاب با رسانه‌ را سبب تبلیغ کارآمد و انتقال مفاهیم مؤثرتر خواند و گفت: سنت منبر و خطابه بسیار مناسب است؛ اما در حال حاضر رسانه‌های دیگری نیز برای ارزش‌ها و معارف هستند.

 

معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر، مردم را با رسانه‌ها مرتبط دانست و تصریح کرد: اگر مبلغ رسانه‌ را بشناسد، بهتر می‌تواند بر مخاطبان تأثیر بگذارد و معارف و مفاهیم دینی را به صورت کامل، درست با عوارض کم و نفوذ بیشتر مطرح کند.

 

وی یادآور شد: با توجه به نوع تبلیغ طلاب و تنوع در بیان معارف، در عرصه رسانه نیز می‌توانند از انواع رسانه‌ها به نسبت علاقه و تأثیرگذاری و نیاز مخاطبان استفاده کنند و به نسبت استعداد و سلیقه‌های متفاوت به رسانه‌های مورد علاقه و مورد نیاز جامعه روآورند.

 

حجت الاسلام بطحایی به برخی از آسیب‌های رسانه اشاره و تصریح کرد: برخی کشورها همچون ایران دیرتر به دنیای مدرن وارد شده‌اند، اما به صورت دفعی و جهشی با ابزار مدرن آشنا می‌شوند که این به صورت طبیعی آسیب‌هایی را نیز به همراه دارد، از این‌رو باید به آسیب‌ها توجه داشت، اما نمی‌توان به دلیل آسیب‌ها، این ابزار را نادیده گرفت./908/ت302/ی

ارسال نظرات