۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۳۱۳۷۳۱
استاد حوزه و دانشگاه:

آمریکا شیطان بزرگ است/ نبرد با شیطان موجب رشد و تعالی انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مشکات با بیان اینکه شیطان برای فریب انسان‌ها گام به گام حرکت کرده و جهاد با شیطان امری است که موجب رشد وجودی انسان می شود، گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و آنچه موجب پیشرفت انقلاب می‌شود نبرد با این شیطان است.
حجت الاسلام غلامرضا قاسميان

بهگزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسمیان، شامگاه امروز در برنامه یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه آیه 168 سوره بقره به مرحله‌ای بودن خطوات شیطان اشاره دارد، گفت: این آیه می‌فرماید که شیطان برای شما دشمنی آشکار است و آنچه زمینه نفوذ او را در شما از بین می‌برد لقمه حلال و طیب است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در آیات قرآن به صراحت بیان شده است که اگر انسان حلال نخورد شیطان در مال و فرزندانشان شریک است، افزود: این تأکید قرآن به صراحت نشان می‌دهد که مال حرام به چه میزان روی نسل انسان اثر گذار است.

 

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه بیش از 80 درصد از اقتصادی که در حال حاضر در بانک و در سطح کشور در حال جریان است ربوی بوده و آیت الله جوادی بر این موضوع تأکید دارند، گفت: بعضی از چیزها حلال هستند ولی طیب نیستند مانند هدیه‌ای که پس گرفته شده و اگر فرد هدیه‌ای را که داده پس بگیرد و از آن استفاده کند به نوعی شبه حرام را وارد زندگی خود کرده است.

 

حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به اینکه کسب حلال از پیکار در جبهه ها با شمشیر سخت تر است، ادامه داد: نباید لقمه شبهه ناک را وارد زندگی کنیم و اگر خدای ناکرده لقمه‌ای شبهه ناک را در جایی خوردیم بهتر است با رد مظالم این‌گونه لقمه ها را پاک کنیم.

 

وی افزود: اگر زمانی پیش آمد و هدیه شبهه‌ناک گرفتیم بهتر است به جای اینکه آن را خرج خوراک کنیم با آن لباس و پوشاک خریداری کرده و رد مظالم هم بدهیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیطان همیشه یک انسان را یکدفعه ای فریب نداده و به دام هلاکت گرفتار نمی کند، افزود: شیطان این کار را گام به گام یا در اصطلاح با خطوه انجام می‌دهد و بعد از آن انسان را به مرحله بدتر یعنی سوء کشانده و در مرحله بعد انسان را به فحشا که همان گناه آشکار است می‌رساند و فحشا به معنای گناه جنسی نیست بلکه هر نوع منکر آشکاری را در برمی‌گیرد.

 

حجت الاسلام قاسمیان یادآور شد: آنچه موجب رشد و خدایی شدن انسان می‌شود نبرد با شیطان است و همان‌گونه که امام خمینی (ره) فرموده اند آمریکا شیطان بزرگ است و آنچه موجب پیشرفت و توسعه انقلاب می‌شود نبرد با این شیطان بوده و نه سازش با او بنابراین تا جایی که می‌توانیم باید از سازش با شیطان خودداری کنیم./۹۶۸/202/ب2

ارسال نظرات