۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۳۱۳۷۳۷
آیت الله حائری:

دلم برای ملت عراق به درد آمده است/ آمریکا در رأس فتنه قرار دارد/ تضعیف بسیج مردمی مقدمه تجزیه عراق است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید عراقی ساکن قم، با اشاره به فشارهای شدید آمریکا علیه بسیج مردمی برای آغاز توطئه تجزیه عراق، شهروندان کُرد و اهل تسنن را نسبت به فریب شعارهای استقلال طلبی آمریکا برحذر داشت.
آيت الله سيد کاظم حائري از علماي عراقي ساکن عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراقی ساکن قم مقدس در پیامی به بررسی شرایط کنونی عراق پرداخت و تصریح کرد: از شرایط کنونی عراق اندوهناک هستم و قلبم توان تحمل بحران های خیمه افکنده بر خانواده و فرزندان و خاندانم را ندارد. افق های فتنه که بارها مسؤولان را نسبت به آنها برحذر داشته ام را در عراق متصور می شوم. مسؤولان در قبال توصیه و هشدارهایی که به آنان داشته ام، بی توجه بوده و حمله سنگینی علیه من انجام دادند.

 

وی افزود: عراق امروزه در معرض شکاف و تعظیم در برابر بیگانگان و سقوط جایگاه آن در میان ملت ها در برابر دیدگان سیاستمداران و رسانه ها و نمایندگان پارلمان و دولتمردان قرار گرفته است و همه این مسائل از پروژه فتنه آمریکا برای منطقه و عراق نشات می گیرد.

 

حضرت آیت الله حائری حضور نیروهای ترکیه و استقلال طلبی اقلیم کردستان در پرتو چراغ سبز آمریکا را نشانه های اجرایی شدن توطئه تجزیه عراق دانست و تصریح کرد: نشانه های پروژه آمریکا برای تضعیف نظامی و امنیتی عراق در کاهش شدید نقش بسیج مردمی و کنار گذاشتن فرماندهان مخلص آن به عرصه ظهور گذاشته شده است. آمریکا با این توطئه می خواهد نیروهای خود را به بهانه ضعیف بودن نظامیان عراقی به این کشور ارسال کند تا بتواند مقدمات تجزیه عراق را فراهم سازد.

 

فشار علیه بسیج مردمی مقدمه تجزیه عراق است

 

این مرجع تقلید ادامه داد: آمریکایی ها به خوبی از نقش مهم بسیج مردمی و فداکاری های آنان در کنار نظامیان آگاه هستند و پس از مشاهده اینکه این نیروها پس از آزادی شهر و روستاهای مختلف به گروه های گستاخ، خارج از قانون، عامل به حاشیه راندن اهل تسنن و عدم نیاز عراق به حضور آنان متهم شدند بمب های خود را روی این نیروها روانه کرده و اجازه مشارکت آنان را در عملیات آزادسازی مناطق با هدف فرار فرماندهان داعش را ندادند.

 

وی با اشاره به تحریک اهل تسنن علیه بسیج مردمی و اعلام درخواست استقلال از عراق و همچنین اظهارات سفیر عربستان برای گسترش فتنه مذهبی در عراق خاطر نشان ساخت: همه این مسائل با هدف پذیرش تجزیه عراق به سه اقلیم از سوی سیاستمداران عراق صورت می گیرد.

 

این مرجع تقلید تأکید کرد: فرزندان و خانواده من؛ به شما یادآور می شوم که از هیچ تلاشی برای دفاع از استقلال و عزت و امنیت و وحدت عراق فروگذار نخواهم ماند و برای اتمام حجت به مسؤولان می گویم حق ندارید نسبت به امنیت و حاکمیت و عزت عراق و ملت آن کوتاهی کنید و باید به مواضع ذلیلانه خود پایان دهید.

 

عراقی‎ها فریب شعارهای آمریکا را نخورند

 

حضرت آیت الله حائری نسبت به کوتاهی مسؤولان نسبت به پروژه های آمریکا هشدار داد و گفت: آمریکا رأس فتنه است و ملت عراق کاملا پویا و زنده و گوش به فرمان مرجعیت تقلید است. شهروندان کُرد نیز فریب شعارهای وارداتی استقلال از آمریکا و اسرائیل را نمی خورند و تفاوت میان سخنان این بیگانگان و مرجعیت تقلید را به خوبی می فهمند. شهروندان اهل تسنن نیز می دانند که صهیونیست جهانی که بر ارگان های آمریکا سایه انداخته است نمی تواند به سود سنی و شیعه و عرب و کُرد باشد.

 

این مرجع تقلید عملکرد دولت عراق را در قبال ملت و کشور و همچنین پروژه های آمریکا بسیار نامطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: اگر احزاب سیاسی به فکر خدمت به ملت مظلوم باشند و به ریسمان الهی تمسک جویند، به همه خیرات دست خواهند یافت. به علما و طلاب حوزه های علمیه نیز می گویم که وقت هشدار و مسؤولیت پذیری فرارسیده است.

 

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ای کسانی که در عراق و منطقه به سوی آمریکا روانه شده و به زبان ناطق و دست اجرایی این کشور مبدل شده اید؛ از سرنوشت پیشنیان که در این راه گام برداشتند، درس عبرت بگیرید چرا که همه ما با سیاست های فریبکارانه آمریکا که با ارزش های والا و اخلاق و مبانی حق به دور است و همگان را در راه اهداف خود قربانی می کند، آشنا هستیم./980/ب901/د

ارسال نظرات