۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۳۱۳۸۲۲

مروری بر کتاب سراج القلوب

خبرگزاری رسا ـ کتاب سراج‌القلوب با ضمیمه اشعاری در تجوید و اختلاف قرائت از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری طلاب سروقامت تعالی چاپ و روانه بازار شده است.
سراج القلوب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب سراج‌القلوب نوشته محمد غیاث‌الدین محمد سبزواری با ضمیمه اشعاری در تجوید و اختلاف قرائت در سال 1392 از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری طلاب سروقامت تعالی منتشر شده است.

 

در این کتاب با بخش‌هایی همچون مقدمه ناشر، مقدمه استاد حجت‌‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی بر کتاب، تصویر چند برگه از نسخه خطی، مقدمه مؤلف، متن کتاب، مطالب اضافه شده در پایان کتاب و فهرست منابع آشنا می‌شویم.

 

کتاب سراج‌القلوب به زبان عربی نوشته شده و برگرفته از نسخه خطی است که از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری طلاب سرو قامت تعالی توسط جمعی از طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه قم، تصحیح، تحقیق و احیا گردیده است.

 

این کتاب تألیف محمد بن غیاث‌الدین محمد سبزواری است که ظاهرا مؤلف از شاگردان علامه مجلسی بوده و در قرن 12 هجری قمری می‌زیسته است. متأسفانه اطلاعات چندانی از شخصیت وی در دست نیست.

 

وی این اثر را در سال 1119 قمری شروع به تألیف و در ماه محرم 1120 به پایان برده است و اذکار و اوراد نقل‌شده از ائمه اطهار علیهم‌السلام و جمع‌آوری آنها را در این اثر ارزشمند، وجهه همت خود قرار داده است.

 

کتاب سراج‌القلوب نوشته محمد غیاث‌الدین محمد سبزواری با ضمیمه اشعاری در تجوید و اختلاف قرائت در سال 1392 با شمارگان 3000 جلد و با قیمت 7000 تومان در 252 صفحه از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری طلاب سروقامت تعالی منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات