۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۳۱۳۸۷۸
استاد حوزه علمیه قم:

مشورت انسان را از خطر انحراف در امان می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بزرگترین نعمتی که خداوند به بندگان خود لطف و مرحمت داشته نعمت مشورت است، گفت: مشورت چشمه هدایت انسان است که او را از خطر انحراف در امان می‌دارد.
مشورت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد نوروزی بعد از ظهر امروز در برنامه خانه مهر از رادیو معارف با بیان اینکه یکی از بزرگترین نعماتی که خداوند به بندگان خود لطف کرده و حضرت رسول (ص) احیاگر این نعمت در جهان اسلام بودند نعمت مشورت است، گفت: بدون مشورت انسان از نعمت تجارب دیگران محروم بوده و بدون تجارب دیگران انسان مجبور است که خود اقدام به کسب تجربه کند.

 

وی افزود: بیهوده ترین کار عالم این است که انسان بخواهد تجربه دیگران را دوباره تجربه کند و یکی از بدترین نفرین هایی که می‌تواند کسی در حق انسان داشته باشد این است که بگوید الهی تجربه دیگران را تجربه کنی زیرا این کار تمام عمر انسان را تلف می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه به برکت نعمت مشورت انسان از خطر انحراف در امان می ماند، افزود: مشورت چشمه هدایت انسان است.


حجت الاسلام نوروزی با تأکید بر اینکه بدون مشورت انسان دچار کبر و غرور می شود، ادامه داد: کبر مانع رشد و حیات انسان است بنابراین تا جایی که می‌توانیم باید از تکبر خود را در امان نگه داریم و این موضوع به‌خصوص در مورد کسانی که در عرصه قدرت هستند از اهمیت بیشتری برخوردا است.

 

وی افزود: مسؤولی که در امور مختلف خود را از مشورت بی‌نیاز می‌داند دچار کبر شده و همین کبر در درازمدت زمینه انحراف او را فراهم می کند.


وی با اشاره به اینکه مشورت با افراد خبره انسان را به موفقیت می رساند، تصریح کرد: مشورت کوتاه ترین راه را برای رسیدن به هدف به ما نشان می‌دهد و موجب می‌شود که مسیرمان کوتاه شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه متأسفانه در جامعه امروز بسیاری از آقازاده‌ها به دلیل جایگاهی که در عرصه وابستگی به قدرت دارند خود را از نعمت مشورت بی‌نیاز دانسته و دچار انحراف شده اند، یادآور شد: با مشورت می‌توان جلوی این‌گونه انحراف ها را گرفت زیرا بسیاری از این انحراف ها به ضرر نظام و انقلاب بوده و موجب تخریب شخصیت افراد و مسؤولان نظام می‌شود بنابراین از همان دوران کودکی باید مشورت را به عنوان یک اصل مهم به فرزندان خود آموزش دهیم./968/ت302/ی

ارسال نظرات