۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۱۴۰۴۱

نگاهی به کتاب حضرت محمد از نظر فرهیختگان شرق و غرب

خبرگزاری رسا ـ کتاب حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله از نظر فرهیختگان شرق و غرب از سوی انتشارات مجیر چاپ و روانه بازار شده است.
کتاب حضرت محمد صلي‌الله عليه و آله از نظر فرهيختگان شرق و غرب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله از نظر فرهیختگان شرق و غرب نوشته سید حسین تقوی با شمارگان 3000 جلد از سوی انتشارات مجیر چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: سالیان و قرون متمادی است که دانشمندان و اندیشمندان عالم در پاسخ به این سؤال که حضرت محمد صلی‌الله علیه و اله کیست و چه شخصیتی داشته است؛ کتاب‌ها و مقالاتی نوشته و به قدر توان و فهم خویش مطالبی را بیان کرده‌اند، به طوری که اگر بخواهیم آثاری را در خصوص آن پیامبر عظیم الهی به زبان‌های مختلف تألیف شده است جمع‌آوری کنیم، موسوعه بسیار مفصلی خواهد شد که از نظر کمی و کیفی بی‌نظیر است.

 

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله به دست پروردگار عالمیان پرورش یافت و در مدت رسالت و پیامبری به پیروزی‌های بزرگی همچون لغو امتیازخواهی و برتری‌جویی سفید بر سیاه، مبارزه با نظام قبیلگی و قوم‌محوری، رهاندن ستمدیدگان از دست ظلم ستمگران، تثبیت و احیای حقوق از دست رفته زنان، فراخوانی مردم به کسب علم و دانش و دوری از فساد و فحشا و پی‌ریزی پایه و شالوده حکومت براساس عقل و منطق به جای احساس و عاطفه دست یافت.

 

در یک کلام، او توانست مردمان خشن، بی‌عاطفه و بی‌احساس شبه جزیره عربستان را پس از قرن‌ها فلاکت و بدبختی به سربلندی و نام‌آوری برساند و گستره حکومت اسلامی را از آن سرزمین خشک و سوزان تا عمق آفریقا و اروپای سرسبز و پردامنه امتداد بخشد.

 

تاریخ بشریت تاکنون شخصیتی مانند محمد صلی‌الله علیه و آله به خود ندیده است؛ قانونی که این منجی عالم بشریت آورده جهان را از تیرگی جهل و دیو ستم نجات داد و ابواب علم و عمل را بر جهانیان گشود و آدمیت را از چنگال بربریت و توحش نجات داد.

 

کتاب حاضر شامل قسمتی از گفتار و نوشتار خاورشناسان و دانشمندان درباره رسول گرامی اسلام محمد صلی‌الله علیه و آله است. آنچه آحاد جامعه اسلامی درباره نبی اکرم صلی‌الله علیه و آله و دین مبین اسلام شنیده و یا خوانده اند مطالبی است که منابع آن ها اخبار و احادیث و تواریخ اسلامی است اما در این نوشتار با گفتار غریبان و گواهی آن ها درباره اسلام سروکار خواهیم داشت و عظمت اسلام و صدق رسالت پیامبر عظیم الشان صلی‌الله علیه و آله را از زبان دیگران خواهیم شنید.

 

در فصل اول و دوم، نظرات مختصر و مفصل فرهیختگان شرق و غرب پیرامون رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله بررسی شده و در فصل سوم تحت عنوان آینده در دست امت اسلام مباحثی همچون امتیاز اسلام بر سایر ادیان و اقدامات خشن دولتهای غربی علیه این دین و نمونه هایی از گرایش جهانی به اسلام مطرح شده است.

 

در بخشی از این کتاب سخنانی از فرهیختگان شرق و غرب درباره شخصیت حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله آمده که برخی از آنها به این شرح است:

 

ادموند بورک، ناطق سیاسی انگلیسی می‌کوید: «قرآن یا قانون محمدی(حضرت محمد صلی‌الله علیه و اله)، قانونی است که تمام مردم را از تمام طبقات اجتماعی شامل شده و به یکدیگر ارتباط می‌دهد و آن قانونی است که توسط محکم‌ترین نظام قضایی و بالاترین قضاوت علمی و بزرگ‌ترین قانون‌گذاری، ترتیب و تنظیم یافته و مانند آن در این عالم به وجود نیامده است».

 

اورینچ، تاریخ‌نویس معروف می گوید: «پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله مردی با خلوص نیت و خوش‌اخلاق و با‌فکر و بزرگوار و صاحب آرای عالی بود و گفتار او کوتاه و زیبا و دارای معانی بزرگی بود، بنابراین او مرد مقدس و بزرگواری بود».

 

جون اورکس، دانشمند انگلیسی می‌گوید: «محمد صلی‌الله علیه و اله در تمام عمر، ذاتش به هیچ پلیدی آلوده نشده است».

 

دکرت جومو ناس، استاد دانشگاه بوداپست می‌گوید: « من رهبر اسلام، حضرت محمد صلی‌الله علیه و اله را بزرگ‌ترین مصلح انقلاب اسلامی جهان می‌دانم که از طرف خداوند به وی الهام می‌شده است».

 

کتاب حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله از نظر فرهیختگان شرق و غرب نوشته سید حسین تقوی با شمارگان 3000 جلد به قیمت 6000 تومان در 255 صفحه از سوی انتشارات مجیر چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است./907/ن602/ق

ارسال نظرات