۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۳۱۴۱۸۹

برگزاری نمایشگاه موضوعی روز ملی فناوری فضایی در کتابخانه حسینیه ارشاد

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به مناسبت 14 بهمن، روز ملی فناوری فضایی نمایشگاهی از منابع مرتبط موجود را برگزار کرده است.
 نمايشگاه موضوعي روز ملي فناوري فضايي در کتابخانه حسينيه ارشاد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 14 بهمن سال 1387، ایران با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «امید» به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست. این روز در تقویم رسمی کشور به نام «روز ملی فناوری فضایی» نامگذاری شد. به این مناسبت نمایشگاهی از منابع مرتبط از شنبه دهم تا چهارشنبه 14 بهمن‌ماه از ساعت 8 تا 18 در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپاست.

 

14 بهمن سال 1388 خبر پرتاب موفقیت‌آمیز راکت «کاوشگر 3» حامل محموله‌ای زیستی شامل لاک‌پشت، کرم، موش و نمونه‌های سلولی اعلام شد. رونمایی از ماهواره «طلوع»، نمونه مهندسی ماهواره «مصباح دو»، نمونه مهندسی ماهواره دانشجویی «نوید علم و صنعت»، نمونه مدل اولیه ماهواره‌بر «سیمرغ» و موتور ماهواره‌بر آن و افتتاح نخستین مرکز پردازش تصاویر ماهواره‌ای ایران و آزمایشگاه سه بعدی مجازی ماهواره‌ای از دیگر موفقیت‌های فضایی ایران در این روز است.

 

در سال 1389 در این روز از نمونه‌های مهندسی چهار ماهواره «ظفر»، «رصد»، «فجر»، دانشجویی «امیر کبیر» و همچنین نمونه مهندسی موتور ماهواره‌بر «سفیر» و کپسول زیستی «کاوشگر 4» رونمایی شد. در 14 بهمن سال 1390 نیز ماهواره «نوید» با موفقیت در مدار قرار گرفت.

 

دوشنبه 16 بهمن‌ماه 1391 آیین ویژه روز فناوری فضایی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. در این روز مدل مهندسی ماهواره «ناهید» و مدل توسعه‌ای ماهواره «زهره» رونمایی شد. همچنین در این روز نخستین میمون پرتاب شده به فضا «پیشگام» که زنده به زمین بازگشت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت./998/د102/ق 

منبع: کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد

ارسال نظرات