۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۱۴۵۱۹

100 هزار تبلت آموزش حفظ قرآن در مصر تولید می‌شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف و امور اسلامی مصر از توافق با وزیر ارتباطات این کشور برای تولید 100 هزار تبلت ویژه آموزش حفظ قرآن در این کشور خبر داد.
مسابقه قراني در پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف و امور اسلامی مصر از توافق با وزیر ارتباطات این کشور برای تولید 100 هزار تبلت ویژه آموزش حفظ قرآن در این کشور خبر داد و گفت: این تبلت‌ها فقط نسخه کامل قرآن کریم بر روی آن‌ها دانلود می‌شود و برای آموزش حفظ قرآن کریم به قرآن‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: این وزارت‌خانه همچنین، در صدد انتشار نخستین کتاب الکترونیک با موضوع 100 خطبه منتخب و برگزیده است و با هدف دسترسی ائمه جماعت، علمای دین و فرهیختگان به این کتاب، در وب سایت وزارت اوقاف مصر و نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

 

وزیر اوقاف مصر که در گفت‌وگو با برنامه «صباح الخیر یا مصر»(صبح بخیر ای مصر) تلویزیون مصر تأکید کرد: طرح راه‌اندازی مکتب‌خانه‌های مدرن آموزش حفظ قرآن از دیگر پروژه‌های وزارت اوقاف مصر است که این مکتب‌خانه‌ها در استان‌های مختلف این کشور راه‌اندازی می‌شود.

 

محمد مختار جمعه در ادامه این گفت‌وگو از ارتقای سطح کیفی آموزش زبان‌های خارجی به مبلغان و ائمه جماعت مساجد خبر داد و گفت: این اقدام با هدف توانمندسازی مبلغان و ائمه جماعات برای تصحیح مفاهیم و تصورات نادرست رایج در کشورهای غربی به زبان‌های مختلف انجام می‌شود.

 

وی افزود: وزارت اوقاف مصر به همین منظور یک آکادمی راه‌اندازی کرده که این مرکز دارای یک بخش تحقیقاتی(پژوهشی) برای رصدکردن مشکلات فکری جوانان و ترسیم یک نقشه فکری برای آنان است، به‌گونه‌ای که چگونگی مقابله با مسائل مختلف جوانان به ائمه جماعات مساجد، آموزش داده می‌شود.

 

وزیر اوقاف مصر در پایان از هماهنگی میان این وزارت‌خانه و وزارت امور خارجه این کشور برای ارسال کتاب‌های ترجمه‌شده به زبان‌های مختلف با موضوع تصحیح مفاهیم نادرست درباره اسلام و مسلمانان به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های کشورهای مختلف جهان خبر داد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات