۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۱۴۶۲۰
امام جمعه موقت مشهد:

ملت ایران در جریان انقلاب و پس از آن پشتیبان ولایت فقیه بوده‎اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین فرزانه در حرم رضوی گفت: مسؤولان نظام باید قدردان مردم ایران باشند؛ ملتی که در جریان انقلاب و پس از آن نیز همیشه حاضر در صحنه و پشتیبان نظام و ولایت بوده است.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد، امشب در ویژه برنامه های دهه فجر حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) با تبیین «انقلاب اسلامی نهضت علمی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: با پیروزی انقلاب ملت ایران از حکومت غیر خدا نجات پیدا کرد؛ کسانی که برما حکومت می کردند و کسانی که قانون وضع می کردند دیندار نبودند، قوانین کشور اسلامی نبود و با قوانین غیر الهی نمی شد رضایت خدا را جلب کرد.

 

وی افزود: فرزندان حق مطالعه کتاب های اسلامی را نداشتند و از سوی رژیم از آن ها گرفته می شد و به جرم داشتن اعلامیه های امام راحل و منابع دینی به زندان می افتادند در حالی که امروز بهترین اندیشمندان و علما با خانواده هایتان سخن می گویند، هر چه از اسلام می دانند یا می توانند یاد بگیرند را به مردم منتقل می کنند و هیچ کس هم قدرت جلوگیری ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه به مشاهدات و تجربیات خویش قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: همه جای کشور روستاها، شهرستان ها و زندان ها وضعیت مشابه ای داشتند و از این منابع محروم بودند.

 

امام، مصلح ایمان امت بود

وی با بیان این که ایمان امروز را مدیون امام راحل هستیم، ابراز کرد: ما در زمان رژیم پهلوی هم مسلمان بودیم اما چه کسی ایمان ما را اصلاح کرد؟ آدمی که مصلح این ایمان بود و شش خصوصیت داشت.

 

امام جمعه موقت مشهد در حالی که در جمع زائران حرم امام رضا سخن می گفت، افزود: اگر می خواهید ایمان خود را از کسی بگیرید توجه داشته باشید که دارای این شش ویژگی و خصوصیت باشد، پس از جریان انقلاب ما ایمان خود را از کسی گرفتیم که با مردم صادق بود.

 

ریس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: امام خمینی (ره) انسان خبره و ماهری بود که می دانست در عالم چه خبر است، سوم فقیه و مجتهد بود، چهارم آگاه به مسائل جهانی بود و به خوبی می دانست که در آمریکا، مصر، عراق و سایر کشورها چه می گذرد.

 

پیروِ منبرفروشان نباشید

وی ادامه داد: ایشان بریده از منافع و مطامع شخصی بود امام شما در این دنیا به دنبال منفعت شخصی، ثروت و مقامی نبود حتی دشمنان هم می دانند امام در دنیا دنبال اندوخته کردن مال و ثروت نبود.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه متذکر شد: سفارش شده دینتان را از روحانی که دنیاگرا است نگیرید؛ کسی که مانند سایر کاسبان بازار است و منبر فروشی می کند؛ کسی که هدفش اقتصادی و کسب درآمد است.

 

امام جمعه موقت مشهد عنوان کرد: ویژگی ششم امام راحل آگاه به کتاب و سنت بود؛ هم قرآن، کتاب آسمانی ما و هم گفتار پیامبر(ص) و رفتار معصوم را به خوبی درک کرده بودند.

 

وی ابراز کرد: وقتی فردی با این شش ویژگی با ما سخن گفت حرفش را پذیرفتیم؛ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم ایمان داشتیم اما امام خمینی(ره) با این ویژگی های شخصیتی ایمان ما را اصلاح و نواقصش را برطرف کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: با برطرف شدن نواقص ایمان، مردم ایران قیام کردند، این انقلاب را آفریدند و تا امروز آن را حفظ کرده اند.

 

مسؤولان قدردان امت باشند

وی بر قدردانی این نظام و انقلاب تأکید کرد و گفت: بیش از آن که شما مردم قدر انقلاب را بدانید مسؤولان نظام باید قدر شما ملت را بدانند، که امام راحل هم خطاب به مردم فرموده بودند که نه پیامبر مثل شما داشت و نه علی بن ابیطالب.

 

ریس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مطرح کرد: امت پیامبر(ص) بر خلاف پیام غدیر عمل و قطع رهبری کردند، در زمان حضرت علی(ع) جلوی چشم ایشان خواست معاویه را در جنگ صفین پیاده کردند.

 

وی ابراز کرد: منصفانه باید بگوییم کارنامه 30 ساله ملت ایران بیست است، تا امروز به خوبی پیش رفته ایم و آینده روشنی پیش رو داریم امیدوار باشید، گول نخورید و یأس و نومیدی به دل راه ندهید، راه سنگلاخ و دشوار است اما رفتنی است.

 

امام جمعه موقت مشهد افزود: هر چه پیش آمدیم اوضاع بهتر شده است؛ نه ایران کشور 30 سال قبل است و نه آمریکا، آمریکای آن زمان است؛ ایران صد برابر قوی تر و آمریکا ضعیف تر شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: دردهایی بین مردم وجود دارد که مجلس و دولت باید آن ها را درک کنند، دردهای سنگینی است که قوه های سه گانه باید در جریان آن ها قرار بگیرند./1308/202/ب3

 

ارسال نظرات