۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۳۱۴۶۹۷
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب و خانواده‌های آن‌ها الگوی عملی سبک زندگی اسلامی باشند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید طلاب و والدین و خانواده‌های آن‌ها، الگوی عملی سبک زندگی اسلامی برای سایر اقشار جامعه بوده و مبلغ عملی این مهم باشند.
حجت الاسلام سالاري- نشست با اولياي طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست با اولیای طلاب که با هدف هماهنگی برنامه‌های آموزشی و تهذیبی طلاب و تقویت همکاری اولیا طلاب با مدارس برگزار شد، با بیان اینکه تحصیل در حوزه علمیه توفیق و برکت است، افزود: این موهبت با عنایت باری تعالی و امام زمان(عج) نصیب طلاب و خانواده‌های آنها شده به همین دلیل باید قدر دانسته شود.

 

وی با اشاره به آموزه‌های قرآنی در زمینه تربیت فرزند، اظهار کرد: بر اساس تعالیم قرآنی زیرساخت تربیت افراد سه اصل مهم خانواده، استاد و معلم و لقمه حلال بوده که طلاب دقیقا در این مسیر قرار دارند.

 

حجت الاسلام سالاری خطاب به والدین طلاب، گفت: فرزندان طلبه شما امانت‌های الهی نزد ما و شما بوده و از این نظر دو طرف مسؤولیت سنگینی دارند به همین دلیل می بایست با هماهنگی و همکاری اولیای طلاب با حوزه‌های علمیه در راستای تربیت علمی، اخلاقی و فرهنگی طلاب تلاش شود.

 

وی با قرائت حدیثی از امام جعفرصادق(ع) در وصف مؤمن، اضافه کرد: این امام همام می‌فرمایند: «لایَزالُ العَبدُ المُؤمِنُ یورِثُ أهلَ بَیتِهِ العِلمَ وَ الأَدَبَ الصّالِحَ حَتّى یُدخِلَهُمُ الجَنَّةَ جَمیعا» و این نوید را می دهند که بنده مؤمن برای خانواده خود دانش و تربیت نیک به ارث می‌گذارد تا همه آنها با همدیگر وارد بهشت شود.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: والدین طلاب با فراهم کردن زمینه حضور و تحصیل فرزندان در مدارس علمیه و حرکت در مسیر طلبگی و سربازی امام عصر(عج) از مصداق‌های این حدیث امام صادق(ع) هستند چرا که به فرموده این امام همام فراگیری علم و تربیت اسلامی زمینه ساز سعادت‌مندی کل خانواده می شود.

 

وی با بیان اینکه البته در این زمینه پشتیبانی عاطفی، معنوی و راهنمایی عاقلانه طلاب از سوی والدین نیز ضروری است، خاطرنشان کرد: دعا، معنویت و توسل نقش زیادی در مؤفقیت فرد داشته، به همین دلیل از والدین طلاب انتظار می رود افزون بر همکاری و هماهنگی با برنامه‌های آموزشی، اخلاقی و تهذیبی مدارس علمیه، برای فرزندان طلبه خود نیز دعا کنند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه بر اساس احادیث اسلامی یکی از دعاهایی که قطعا مستجاب می‌شود دعای والدین برای فرزندان است، یادآور شد: در سرگذشت علمای بزرگ چون علامه مجلسی هم که در زمینه تألیف کتب دینی و خدمت به ائمه اطهار(ع) در بین علما کم نظیر است، می بینیم که این عالم بزرگ توفیق‌های خود را مرهون دعای خیر پدر می داند.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه با توجه به شرایط و وضعیت ویژه جامعه امروز باید تلاش بیشتری در راستای اصلاح فرهنگی و اجتماعی جامعه صورت گیرد، افزود: در این میان طلاب و خانواده های آنها می بایست در وهله نخست با خودسازی و تهذیب نفس، الگوی سبک زندگی اسلامی در جامعه باشند.

 

وی با اشاره به آیه «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً»، اضافه کرد: مردم انتظار دارند طلاب و خانواده‌های آنها و کسانی که به فراگیری علوم اسلامی مشغول هستند ابتدا خود از این منبع عظیم هدایت‌گر استفاده کرده و به آن عمل کنند تا در مرحله بعد بتوانند مردم را نیز به پیروی از دستورات و تعالیم دینی راهنمایی کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات