۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۰۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فلسفه اعزام مدافعان حرم، صدور انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تبریک و تسلیت شهادت دو تن از مدافعان حرم حضرت زینب(س) اهل استان خراسان شمالی، گفت: فلسفه اعزام و حضور مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشور، صدور انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام يعقوبي- مراسم وداع با شهداي مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، جمعه شب در مراسم وداع با نخستین شهدای مدافع حرم استان که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم جان خود را با خلوص نیت تقدیم کردند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران با افتخار به اهتزاز دربیاید.

 

وی با اشاره به آیات قرآن و احادیث اسلامی، افزود: بر اساس آموزه‌های دینی، دفاع از اسلام و نظام دینی یک اصل قرآنی و دستور الهی بوده به همین دلیل هم اگر فردی در مسیر حفاظت و حراست از ارزش‌های اسلامی و دفاع از دین مبین گام بردارد بدون شک حمایت و پشتیبانی الهی نیز همراه او خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: خداوند اصل دفاع را به عنوان یک غیرت دینی در نهاد انسان ها قرار داده به همین دلیل نیز هیچ گاه مدافعان ارزش‌ها و دین اصیل خود را تنها نمی گذارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه به منظور دست یابی به یک جامعه انسانی باید ایمان و اعتقادها را بارور کرد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول حدود چهار دهه اخیر این روند و رویه را در پیش گرفته و با قدرت به آن ادامه می دهد.

 

وی ادامه داد: فلسفه اعزام و حضور مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشور نیز درواقع صدور انقلاب اسلامی است چرا که امروز رسالت ما جهانی بوده و به مرز و منطقه خاصی محدود نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: جنگ تروریست‌ها و دشمنان اسلام در سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و دیگر کشورهای اسلامی درواقع جنگ استکبار با ایران و نظام اسلامی است، چرا که دشمنان توانایی مقابله مستقیم با ایران اسلامی را نداشته به همین دلیل به جنگ نیابتی روی آورده اند.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به فلسفه حضور سربازان و بسیجیان در خارج از مرزهای کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان ما لجوج و عنود هستند زیرا از ما سیلی خورده اند، بنابراین باید بر اساس فرموده امام علی(ع)، پیش از آنکه دشمن ما را زمین‌گیر کند، ما باید در بیرون از مرزها به سراغ آنها برویم.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی امروز دشمنان زیادی دارد، اضافه کرد: این دشمنان در طول حدود چهار دهه اخیر با توطئه چینی، کودتا، جنگ تحمیلی و هزاران دسیسه دیگر در پی تضعیف و نابودی انقلاب و نظام اسلامی بودند اما به فضل الهی، نعمت ولایت فقیه و هدایت های رهبری و حضور مردم به هیچ کدام از اهداف شوم خود نرسیدند به همین دلیل امروز حربه رخنه و نفوذ را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

 حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ولایت را محور قدرت در جهان اسلام عنوان کرد و افزود: برای جهان استکبار این مسأله قابل تحمل نیست زیرا نمی خواهد آرمان نهایی انقلاب که پدید آمدن تمدن نوین و جهانی اسلام است، محقق شود به همین دلیل به روش‌های مختلف در برابر این آرمان، مانع ایجاد می کند.

 

وی تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی امانت امام خمینی(ره) و شهدای اسلام و انقلاب هستند به همین دلیل همه وظیفه داریم با صدور انقلاب اسلامی به منطقه و جهان، با موج اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی دشمنان مقابله کنیم./9314/202/ب1

ارسال نظرات