۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۳۱۵۱۸۳

نگاهی به کتاب «جامعه شناسی مذاکرات هسته‌ای»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «جامعه شناسی مذاکرات هسته‌ای؛ با تأکید بر پیامدهای آن در حوزه عرفی شدن» از سوی انتشارات بوستان کتاب با همکاری اداره کل رصد و تعاملات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است.
کتاب «جامعه شناسي مذاکرات هسته‌اي»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «جامعه شناسی مذاکرات هسته ای؛ با تأکید بر پیامدهای آن در حوزۀ عرفی شدن» است که تدوین این کتاب،  از سوی موسسه بوستان کتاب  با همکاری اداره کل رصد و تعاملات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزۀ علمیۀ قم انجام شده است.

   

بر اساس گزارش سالانه گروه سیاسی ـ اجتماعی مرکز رصد دفتر تبلیغات اسلامی در سال 93، مذاکرات هسته‏ای پربسامدترین مسئله در مجموع مطالب منتشرشده در منابع خبری بررسی‏شده (اعم از سایت‏های داخلی و خارجی، روزنامه‏ها و مجلات) بوده است. به علاوه، در میان موضوعات سیاسی ـ اجتماعی، مسئله هسته‌ای گسترده‏ترین موضوع در شبکه‏های اجتماعی بوده است.

 

با وجود کثرت تحلیل‏ها و بررسی‏های صورت‏گرفته درباره مذاکرات و توافق هسته‌ای، غالب این تحلیل‏ها از موضع سیاسی و حقوقی صورت گرفته و ابعاد معرفت‏شناختی، جامعه‏شناختی، فقهی، اخلاقی و ارزشی آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به نظر می‏رسد توافق هسته‌ای فراتر از یک موافقت‌نامه بین‌المللی بوده و با وجود اهمیت ابعاد حقوقی و سیاسی، ابعاد دیگر آن و به خصوص بعد اجتماعی آن، اهمیت قابل توجهی دارد. زمینه‏ها و بسترهای اجتماعی مذاکرات و توافق هسته‏ای و هم‏چنین پیامدها و تبعات اجتماعی آن، از جمله مواردی است که در حوزه جامعه‏شناسی مذاکرات و توافق هسته‏ای قابل بررسی می‏باشند.

 

هم‏چنین حجم انبوه مطالب منتشرشده درباره این مذاکرات، نشان‏دهنده حساسیت و توجه رسانه‏های خبری و جامعه به این مسئله می‏باشد... .

 

این نوشتار، مذاکرات هسته‏ای را صرفاً از دیدگاه یک پدیده سیاسی ـ اجتماعی مورد مطالعه قرار داده که می‏تواند بر پدیده عرفی‏شدن تأثیر بگذارد.

 

این کتاب در چهار بخش و در قالب چهار مقاله نگارش یافته که هر مقاله، با قلم یکی از اساتید و فرهیختگان به رشته تحریر درآمده است. عناوین بخش ها و نویسندگان آن ها عبارتند از:

 

1. عرفی شدن ایران در پیچ توافق؛ تالیف دکتر علیرضا شجاعی زند؛

 

 2. بررسی توافق هسته ای از منظر جامعه شناسی سیاسی؛ تالیف حجت الاسلام دکتر داود مهدوی زادگان؛

 

 3. بررسی مذاکرات هسته ای عطف به تاریخ مواجهه ایران و غرب با رویکرد تمدنی؛ تالیف حجت الاسلام دکتر احمد رهدار؛

 

 4. جامعه شناسی سیاسی مذاکرات هسته ای؛ تالیف دکتر پرویز امینی.

 

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 7 ـ 37742155 ـ 025 تماس بگیرند یا به سایت www.bustaneketab.com مراجعه کرده؛ با خرید اینترنتی از تخفیف ویژه برخوردار گردند.

 

گفتنی است، کتاب «جامعه شناسی مذاکرات هسته ای؛ با تأکید بر پیامدهای آن در حوزۀ عرفی شدن» در 92 صفحه، قطع پالتویی و به قیمت 5000 تومان به تازگی منتشر شده و در شعب بوستان کتاب ( قم، اصفهان، تهران و مشهد) عرضه می‌شود. /998/د102/ق 

منبع: بوستان کتاب

ارسال نظرات