۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۱۵۵۲۳
امام جمعه دورود:

معلمان اندیشه‌ سازان و فرهنگ‌ سازان جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دورود نقش فرهنگ را در شکل گیری تمدن و رشد جامعه مهم خواند و گفت: معلمان و فرهنگیان اندیشه‌ سازان و فرهنگ‌ سازان جامعه هستند.
فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام رضا حقیان امام جمعه دورود، ظهر امروز، در همایش نقش مدیران و معلمان آموزش و پرورش در انتخابات پیش رو گفت: برگزاری انتخابات پیش رو و آگاه سازی اقشار مختلف به ویژه جوانان برای شرکت در انتخاب امری بسبار مهم است.

 

وی با بیان این که معلمان اندیشه‌ سازان و فرهنگ‌ سازان جامعه هستند، افزود: مدیران و معلمان متصدی رشد فرهنگ در جامعه هستند.

 

حجت الاسلام حقیان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در انتخابات اظهار داشت: معلمان ما سرمنشأ رشد فرهنگی بوده اند و پیشرفت در عرصه های علمی حاصل تلاش و کوشش آموزش و پرورش و نقش افرینی معلمان است.

 

وی با تقدیر از زحمات آموزش و پرورش در هدایت و رشد علمی جامعه افزود: امروز نیز در هدایت افکار عمومی و آگاه سازی جوانان در راستای حضور در انتخابات نقش آفرینی کنند.

 

امام جمعه دورود در ادامه جایگاه معلمان را مجاهدان جهاد کبیر عنوان کرد و گفت: جهاد معلمان برتر از همه جهادها محسوب می شود.

 

وی با بیان این که فرهنگ در عرصه های گوناگون نقش آفرینی می کند، افزود: انسان سازنده فرهنگ است واین فرهنگ موجب شکل گیری تمدن ها می شود.

 

حجت الاسلام حقیان با بیان این که بحث فرهنگی انتخابات مقدم بر بحث سیاسی آن است، عنوان داشت: معلمان در عرصه فرهنگی انتخابات نقش بسزایی دارند و باید در این عرصه نقش آفرینی کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: باید آداب انتخابات و درست انتخاب کردن را در جامعه نهادینه کنیم و نقش فرهنگیان در این راستا تبیین و نهادینه شود.

 

فرهنگ درست انتخاب کردن نهادینه شود

امام جمعه دورود اظهار داشت: از فرهنگیان و نقش آفرینان در عرصه فرهنگ انتظار می‌رود فرهنگ درست انتخاب کردن را در جامعه مسلط و تبیین کنند تا در سایه یک انتخاب سالم  شاهد حضور حداکثری مردم باشیم که نتیجه آن برگزیده شدن افراد اصلح باشد.

 

وی مؤمن و متدین بودن، متعهد، متخصص و باسواد، شجاع، دلسوز نسبت به مردم و  جامعه و امین مردم بودن را از ویژگی های بارز افراد اصلح خواند و گفت: در انتخاب افراد اصلح باید به شاخص هایی که از سوی رهبری مطرح شده است توجه کرد.

 

حجت الاسلام حقیان افزود: از فرهنگیان انتظار می روی باید و نبایدهای انتخابات را برای مردم به ویژه جوانان به خوبی تبیین کنند و با فرهنگ سازی به موقع و مناسب از بروز مشکلات در زمینه انتخابات جلوگیری شود./9459/202/ب3

ارسال نظرات