۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۳۱۵۶۵۵
عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی:

بسیاری از افراد انقلابی به خاطر منافع شخصی و حزبی از مسیر انقلاب منحرف شده اند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی گفت: در سال های اخیر بسیاری از افراد انقلابی به خاطر تزاحم میان منافع شخصی و منافع انقلاب از رده خارج شده اند و در فتنه 88 نیز همین عامل بود یعنی وقتی سر دوراهی قرار گرفتند منافع شخصی را به منافع انقلاب ترجیح دادند.
حسين انواري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حسین انواری عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی در نشست بصیرتی که شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: بحث گرامیداشت انقلاب و انتخابات بسیار مهم است.

 

وی در ادامه افزود: بعد از وقایعی که در زمان پیامبر(ص) اتفاق افتاد و خاندان ایشان مورد بی مهری قرار گرفتند تنها حکومت شیعی که برقرار شد در زمان ولایت امام علی (ع) و به مدت پنج سال بود.

 

انواری با اشاره به پیروزی انقلاب در بهمن ماه 1357 افزود: معجزه تاریخ است که دردوران امام خمینی انقلاب به ثمر رسید و در 22 بهمن سال 57 طلیعه پیروزی آشکار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی و ایجاد نهضت در سال 1342 تلاش های زیادی انجام گرفت و بسیاری از مبارزان شهید و یا مجروح شدند اما آنچه در 22 بهمن 57 اتفاق افتاد محصول رنج های مردم در آن زمان است.

 

عضو هیأت امنای کمیته امداد با تأکید بر نقش محوری امام خمینی در ظهورانقلاب گفت: مجموعه قواعدی که بر اصول انقلاب حاکم است حاصل تلاش ها و اندیشه ناب اسلامی و عزم دینی امام خمینی است.

 

وی بیان داشت: دو رکن اصلی نظام و انقلاب اسلامی ایران ولایت فقیه و مردم سالاری دینی است یعنی در نظام اسلامی مردم همه کاره هستند و آنچه در زمان امام اتفاق افتاد به واسطه حضور مردم در صحنه بود.

 

انواری ایجاد خلل در حضور مردم را در عرصه انتخابات را مغایر با جهت گیری امام دانست و گفت: بداخلاقی هایی که در جامعه در رقابت انتخاباتی شاهد هستیم نشان از دور شدن از محور انقلاب و امام است.

 

وی عامل ماندگاری انقلاب را دینداری و خداجویی مردم توصیف کرد و ابراز داشت: اگر دست از دست رهبری خارج شود حکومت غیر دینی و سکولار در جامعه پدید می آید و اگر مردم همگرایی نداشته باشند جامعه اسلامی از بین می رود.

 

عضو هیأت امنای کمیته امداد در پایان با اشاره به اهمیت وحدت و پرهیز از اختلاف گفت: در سال های اخیر بسیاری از افراد انقلابی به خاطر تزاحم میان منافع شخصی و منافع انقلاب از رده خارج شده اند ودر فتنه 88 نیز همین عامل بودیعنی وقتی سر دوراهی قرار گرفتند منافع شخصی را به منافع انقلاب ترجیح دادند./979/203/ب1

ارسال نظرات