۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۳۱۶۰۷۹
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

هدف اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی قطع نفوذ بیگانگان بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهمنی با بیان این که هدف اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی قطع نفوذ بیگانگان و قطع چشم طمع مستکبران جهان بر منافع ملی ایران بوده است، گفت: در دنیا نهادی که وابسته به غرب و شرق نباشد، وجود ندارد و تنها حکومت اسلامی ایران است که وابستگی به ابر قدرت‌های جهانی ندارد.
پيروزي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد بهمنی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره)، امروز، در برنامه پلاک 57 رادیو معارف، به تبیین رمز ماندگاری انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مطابق رهنمودهای امام خمینی (ره) پیش از اینکه انقلاب سیاسی به وجود بیاید، انقلاب درونی در انسان انجام می‌شود، بنابراین به هر میزانی هستی‌شناسی، منشأ قدرت در عالم به شناخت دست یابد، به قدرت و ماندگاری می‌رسد.

 

حجت الاسلام بهمنی بیان کرد: در گذشته جامعه اسلامی ایران به قدرتی دست پیدا کرده بود که کالاهای خارجی همانند چای و دکمه خارجی را استفاده نمی‌کردند و نگرانی از این جهت نداشته‌اند، برای این که امید به خداوند داشته است.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) ابراز کرد: انقلاب اسلامی دارای سه رکن اصلی همچون پایبندی مکتب الهی صحیح، پیروی از رهبر بصیری و داشتن ملت متدین و فداکار بوده است و تمام نظریه‌پردازان شرقی و غربی به این مسأله ابراز کرده‌اند.

 

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در مستندهای غربی آمده است که مقامات غربی و اندیشمندان سیاسی نمی‌توانند درک کنند که پیرمردی 80 ساله که نان و ماست و پیاز می‌خورد انقلاب می‌کند و تمام دنیا را تحت تأثیر این انقلاب قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان این که شعار اصلی انقلاب اسلامی «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» است، گفت: در این زمان برخی بیان می‌کنند که این شعار برای مرحله ثمر رسیدن انقلاب بوده است و در این زمان که در دوره تعامل با کشورهای دنیا هستیم شعار «نه شرق و نه غربی» معنایی ندارد و در این زمان که دوره پسا انقلاب قرار داریم، نباید به دنبال آرمان‌های انقلاب باشیم و مناسب است که همانند کشورهای پیشرفته دنیا عمل کنیم.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: این شعار در دوره و تثبیت انقلاب به معنای ناامیدی طمع‌ورزی مستکبران جهان به کشور ایران بوده است، زیرا این که ایران منطقه‌ای است تمام مستکبران جهان به منافع و اموال و آن چشم طمع دارند.

 

حجت الاسلام بهمنی اظهار کرد: در زمان احمد شاه تمام کشور هم به مستعمره شرق و غرب بوده است و در زمان رضاخان کشور تبدیل به مستعمره غرب تبدیل شد، بنابراین انقلاب اسلامی شعار «نه شرقی و نه غربی» را برگزیده است.

 

وی با بیان این هدف اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی قطع نفوذ بیگانگان و قطع چشم طمع مستکبران جهان بر منافع ملی ایران بوده است، بیان کرد: بخش دوم این شعار خطاب به مردم کشور است، زیرا که مردم سالیان طولانی چشم امید به کشورهای شرق و غرب داشته است و نیمه شمالی کشور در دست شرق و نیمه جنوبی تحت سلطه غرب بوده است اما حاکمیت‌ها آنها بهره‌ای به ما نرسیده است.

 

حجت الاسلام بهمنی با بیان این که  در این زمان کشور ایران به دنبال که تعامل با کشورهای دیگر است، اما نباید منافع ملی خویش در دست استکباران جهانی قرار دهد، ابراز کرد: در دنیا نهادی که وابسته به غرب و شرق نباشد، وجود ندارد و تنها حکومت اسلامی ایران است که وابستگی به ابر قدرت‌های جهانی ندارد و الگویی برای آزادی‌خواهان جهان است.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: برای این که بدانیم که به چه میزانی به آرمان‌های و ارزش‌های انقلاب پایبند هستیم، باید میزان خرسندی دشمنان از کشور را به دست بیاوریم.

 

وی گفت: زمانی که از فلسطین و مظلومان جهان دفاع می‌کنیم، بدین معنا است که هنوز به روایات ائمه اطهار(ع) در حمایت مظلومان پایبند هستیم، اما زمانی که کشورهایی استکباری درصدد صلح و تعامل با کشور ما است، این مسأله بدین معنا است که ما از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی دور شده‌ایم./998/پ202/ی

ارسال نظرات