۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۱۶۱۹۴
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

گفتمان رهبری کشور را از هرگونه انحراف و گرایش به بیگانگان حفظ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: برهیچ کس پوشیده نیست که آن چه امروز از مقاومت، ایستادگی و افتخارات در این کشور وجود دارد، حاصل رهنمود و هدایت های پیامبرگونه امام خمینی(ره) و در ادامه رهبری انقلاب است که با گفتمان خود کشور را از هرگونه انحراف و گرایش به شرق و غرب حفظ کرده است.
حجت الاسلام رييسي دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که ظهر امروز در صحن جامع حرم رضوی برگزار شد سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را «یوم الله» و روز جلوه قدرت الهی بر اراده شیطان  دانست و اظهار کرد: روز 22 بهمن یک جشن است اما همچون جشن های متداول دیگر نیست بلکه جشنی توأم با ذکر، عبادت، جهاد، اعلام موضع، ایستادگی و مقاومت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.

 

 

پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی همه انسان های حق خواه و عدالت خواه است

وی پیروزی انقلاب اسلامی را پیروزی همه انسان های حق خواه و عدالت خواه خواند و تصریح کرد: 22 بهمن روز شکست دشمنان خدا و پیروزی همه آزادی خواهانی است که در طول تاریخ برای حاکمیت قرآن و ارزش های دینی و در راه خدا مجاهده کردند.

 

 

دادستان کل کشور قدرت حاصل از پیروزی انقلاب اسلامی را متفاوت با دیگر قدرت های جهانی دانست و به مؤلفه های قدرت نظام اشاره و خاطرنشان کرد: ایمان به خدا از نخستین مؤلفه های قدرت نظام به شمار می رود و این که قدرت حقیقی و واقعی از آن خداوند است بنابراین اگر کسی در عالم بخواهد به قدرت دست پیدا کند جز با اتصال و اتکا به وجود ذات اقدس الهی محقق نمی شود و انقلاب اسلامی در پرتو ایمان و خداباوری ملت ایران در 22 بهمن 57 به ثمر رسید.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دین و آموزه های دینی را به عنوان یکی دیگر از مؤلفه های قدرت نظام معرفی و تصریح کرد: دین در متن زندگی انسان معاصر برای همه سؤالات و لایه های اجتماعی آن پاسخ دارد و اجرای دین و عمل به آن در نحوه ارتباط به خدا مؤثر است که به آن فقه می گویند در واقع فقه امروز این است که مردم هر ساله در 22 بهمن به خواست خود یعنی «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» اصرار دارند و آن را فریاد می زنند.

 

 

هنر امام خمینی پیوند بین سیاست و معنویت بود

وی با بیان این که هنر امام خمینی(ره) پیوند بین سیاست و معنویت بود، بیان کرد: جنگ های جهانی اول و دوم، کلاهک های هسته ای، تهاجم بیش از 70 ساله به مردم مظلوم فلسطین و امثال آن حاصل بیش از 300 سال جنگ مغرب زمین با خدا و دین خدا ولی فلسفه سیاسی نظام ما براساس مردم سالاری دینی شکل گرفته است.

 

 

دادستان کل کشور قانون اساسی ایران را مترقّی ترین، قانون اساسی دنیا خواند و اظهار کرد: مردم متدین از دیگر مؤلفه های قدرت نظام به شمار می روند و این فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند «مردم میزان رأی ملت اند» نشان دهنده اعتقاد و باور واقعی ایشان به مردم است درحالی که در نظام بسیاری از کشورها فقط تظاهر به تکیه بر مردم دارند و رهبری نیز در سال 88 گفتمان دفاع از جمهوریت و رأی مردم را فریاد زدند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رهبری را به عنوان دیگر مؤلفه قدرت نظام خواند که دیده بان نظام اسلامی ایران محسوب می شوند و خاطر نشان کرد: برهیچ کس پوشیده نیست که آن چه امروز از مقاومت، ایستادگی و افتخارات در این کشور وجود دارد، حاصل رهنمود و هدایت های پیامبرگونه امام خمینی(ره) و در ادامه رهبری آیت الله خامنه ای که با گفتمان خود کشور را از هرگونه انحراف و گرایش به شرق و غرب حفظ کرده است.

 

 

وی با بیان این که توانمند شدن یک کشور از مؤلفه های یک قدرت است، اظهار کرد: تأکیدهای رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی به خاطر توانمند شدن و قدرتمند شدن کشور است و امروز شاهد توانمندی ایران در حوزه علم و دانش و فناوری با تکیه بر داشته های خود هستیم که از مؤلفه های قدرت نظام محسوب می شود.

 

 

پیام انقلاب اسلامی جهانی است

دادستان کل کشور پیام انقلاب اسلامی را جهانی خواند و تصریح کرد: دشمن همواره در طول مسیر انقلاب و از همان ابتدا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شکل گیری ساختار انقلاب و نظام انجام داد (همچون جنگ تحمیلی) ولی برخلاف کارشکنی های آنان ساختار قدرتمند نظام شکل گرفت.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن در مرحله بعدی دشمنی اش در جهت ناکارآمد جلوه دادن انقلاب تلاش کرد ولی بار دیگر برخلاف نقشه های آن ها پیام انقلاب اسلامی به گوش تمامی ملت های مسلمان جهان رسید و مردم هویت اسلامی خود را پیدا کردند و درنتیجه بیداری اسلامی در دهه سوم انقلاب شکل گرفت و این شعارهایی که امروز ملت ایران فریاد زدند، همان شعارهایی است که در سراسر کشورهای اسلامی به گوش می رسد.

 

 

وی افزود: امروز راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران امتداد هر انسانی است که در دنیا از شاخ آفریقا تا آسیا و اقیانوسیه، پیام حق خواهی، حق طلبی و خداخواهی دارد و  راهبرد نظام استکباری آمریکا امتداد کسانی است که در مقابل عدالت خواهی و خداخواهی قرار گرفته اند.

 

 

وحدت از مؤلفه های قدرت در نظام است

دادستان کل کشور وحدت را از دیگر مؤلفه های قدرت در نظام معرفی و اظهار کرد: پیام انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی را در دنیا فراگیر کرده؛ امروز دشمن و همان هایی که آل سعود را برای نابودی انقلاب ایجاد کردند، داعش را با شاخصه های دروغین و به ظاهر اسلامی برای نابودی اسلام و تفرقه افکنی تولید کردند درواقع تفرقه راهبرد امروز دشمن است ولی جمهوری اسلامی ایران، وحدت را برای جلوگیری از تفرقه ضروری می داند بنابراین تفرقه افکنی خواست دشمنان اسلام است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به فرمایشات و تأکیدات رهبری مبنی بر این که دشمن مؤلفه های قدرت نظام را هدف قرار داده است، خاطر نشان کرد: حافظان خط امام باید بدانند که امروز تأکید بر حفظ خط امام راحل، تأکید بر ارزش های الهی و توجه و شناخت ترفندهای دشمن است./844/201/ب1

ارسال نظرات