۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۳۱۶۲۵۵
آیت‌الله ایمانی در جمع مردم کازرون:

تأمین معیشت و اعتلای معنوی مردم مهم‌ترین وظیفه حکومت دینی است

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس در جمع مردم کازرون، گفت: توجه به معیشت مردم و اعتلای روحی و معنوی آنان از مهم‌ترین وظایف حکومت‌های دینی است.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس،‌ آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، شامگاه پنجشنبه در جمع مردم کازرون، گفت: قرآن مجید مسأله ولایت و حکومت انبیا را به عنوان یک اصل برای هدایت و نجات انسان‌ها مطرح می‌کند.

 

وی در ادامه افزود: چون از منظر دین، حکومت دارای دو بعد و به عبارت بهتر دو مسؤولیت است؛ مسؤولیت اول حکومت تأمین معاش و زندگی مردم است؛ رفاه و آسایش مردم باید به وسیله حکومت‌ها تأمین شود و اگر حکومتی نتواند معیشت مردم را تأمین کند، آن حکومت ناکارآمد است و نمی‌تواند مدیریت خود را به اثبات برساند.

 

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در سال پایانی حکومتشان با توجه به سه جنگ که به حضرت تحمیل شده بود به معیشت مردم توجه می‌کند و می‌فرماید: «امروز در کوفه همه مردم دارای سرپناه هستند و خانه دارند، سفره مردم پر از نان گندم است و آب گوارا و بهداشتی کنار خانه مردم است و امنیت لازم برای مردم ایجاد شده است».

 

وی ادامه داد: اعتلا بخشیدن به روح انسانی دومین مسؤولیت حکومت است؛‌ آگاهی دادن مردم به هدف از زندگی و ارزانی داشتن رشد و بالندگی به انسان‌ها و تأمین مسائل مادی در کنار مسائل معنوی و اخلاقی از مهم‌ترین وظایف حکومت‌های الهی است.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حکومت‌های مادی فقط به بعد مادی همچون نوشیدن،‌ خوردن و ارضای شهوات پرداخته می‌شود و انسان را در حد چهارپایان و کمتر از آنان قرار می‌دهند.

 

وی ادامه داد: اما در حکومت دینی؛‌ اعتدال،‌ معنویت،‌ رشد و بالندگی فکر و اندیشه و پربار کردن گنجینه‌های عقل و خرد انسان‌ها وظیفه حکومت است،‌ بر اساس این تفسیر از حکومت، قرآن مجید معتقد است همه انبیاء برای حکومت آمده‌اند.

 

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: هیچ پیامبری فرستاده نشد مگر اینکه باید مردم از فرمان خدا اطاعت کنند و او صاحب حکومت و قدرت باشد؛ برخی از انبیا توانستند و موفق شدند و بعضی از انبیا هم موقعیتشان اجازه نداد و موفق به تشکیل حکومت نشدند.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن بعد از جریان نوح و ابراهیم این معنا را برای موسی بازگو می‌کند «إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَئةَ فِیهَا هُدًی وَ نُورٌ» کتاب آسمانی را فرستادیم در تورات هم ابزار هدایت بود و هم روشنایی که مسیر را برای مردم مشخص کند؛ این تورات وسیله‌ای بود برای پیامبرانی که تسلیم خدا بودند و به وسیله تورات و برنامه‌های تورات حکومت خودشان را آغاز کرده و دنبال کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: بعد از پیامبران، ائمه و اوصیای پیامبران راه آنان را دنبال می‌کنند و بعد از اوصیای پیامبران، علما و دانشمندان دینی راه آنان را دنبال می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: نگهداری کتاب خدا و حفظ ارزش‌های الهی و آرمان بلند انبیا در جامعه و مواظبت از تحریف و دگرگونی دو وظیفه مهم علمای دینی بعد از پیامبران و اوصیای الهی است، این علما می‌توانند جای اوصیای پیامبران و ائمه بنشینند و راه آنان را دنبال کنند.

 

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: بنابراین از منظر قرآن مجید؛ ما هم حکومت انبیا را در قرآن داریم، هم حکومت ائمه را در قرآن داریم و هم حکومت ولی فقیه و فقها و دانشمندانی که پس از انبیا می‌آیند و راه را دنبال می‌کنند./919/202/ب1

ارسال نظرات