۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۳۱۶۴۱۷
رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی:

نامزدهای انتخابات خبرگان در خراسان شمالی افزایش یافت

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی گفت: با موافقت شورای نگهبان و انتقال یکی از نامزدهای تأیید صلاحیت شده تهران به این استان، شمار نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی به دو نفر افزایش یافت.
حجت الاسلام نوري- رييس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات خراسان شمالي

حجت‌الاسلام رضا نوری، مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: در روز پایانی فرصت جابجایی حوزه‌های انتخابیه نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، یکی از نامزدهای تأیید صلاحیت شده حوزه انتخابیه تهران با موافقت شورای نگهبان حوزه انتخابیه خود را به خراسان شمالی تغییر داد.

 

وی افزود: بر این اساس با ورود این نامزد به حوزه انتخابیه خراسان شمالی، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان با دو نامزد برگزار شده و دیگر مشکل غیررقابتی بودن آن مرتفع می‌شود.

 

به گفته حجت‌الاسلام نوری در این انتخابات در حوزه انتخابیه خراسان شمالی با یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده فعلی استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حوالی شهریاری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

وی یادآور شد: پیش از این خراسان شمالی یکی از شش استان کشور بود که به دلیل برابر بودن شمار نامزدهای تأیید صلاحیت شده و تعداد کرسی‌های آن استان در مجلس خبرگان رهبری، احتمال ورود نامزد آن استان به مجلس 100 درصد بود و به همین دلیل نیز شورای نگهبان تلاش کرد با تغییر حوزه انتخابیه حداقل یک نامزد تأیید صلاحیت شده، این مشکل را در استان رفع کند.

 

حجت‌الاسلام نوری بابیان اینکه موضوع تغییر حوزه انتخابیه حجت‌الاسلام والمسلمین حوالی شهریاری به خراسان شمالی با نامه شورای نگهبان قطعی شده است، خاطرنشان کرد: البته کسانی که شورای نگهبان قصد داشت حوزه انتخابیه آن‌ها را تغییر دهد می‌بایست خودشان نیز برای تغییر حوزه انتخابیه اعلام آمادگی می‌کردند تا بتوان حوزه انتخابیه آن‌ها را منتقل کرد.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری از پنجشنبه، بیست و دوم ماه جاری، افزود:  نامزدهای خبرگان رهبری تا ساعت 24 پنجم اسفندماه و به مدت دو هفته، برای تبلیغات فرصت دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در استان خراسان شمالی چهار نفر برای تغییر حوزه انتخابیه خود به شیروان درخواست داده‌اند.

 

به گفته حجت‌الاسلام نوری از این افراد دو نفر از مشهد و دو نفر هم از حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان درخواست جابجایی حوزه انتخابیه خود را به شیروان ارائه داده‌اند که هیأت نظارت بر انتخابات استان، پس از بررسی درخواست‌هایشان، آن‌ها را به هیأت مرکزی نظارت ارسال کرد تا در صورت موافقت این هیأت، حوزه انتخابیه این افراد، جابجا شود.

 

وی یادآور شد: در استان خراسان شمالی 95 کاندیدا برای رفتن به بهارستان در سه حوزه اصلی انتخابیه بجنورد، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان و مانه و سملقان، شیروان و اسفراین نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد، صلاحیت 61 نفر تأیید شد.

 

حجت‌الاسلام نوری اظهار کرد: در انتخابات خبرگان رهبری نیز 10 نامزد برای رقابت در خراسان شمالی برای تنها کرسی نمایندگی این استان ثبت‌نام کرده بودند که تنها آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز تأیید صلاحیت شده بود اما با انتقال حجت‌الاسلام والمسلمین حوالی شهریاری شمار نامزدهای این استان در رقابت مجلس خبرگان رهبری به دو نفر افزایش یافت.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه جاری به صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات