۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۱۶۶۲۷

بازدید گردشگران آلمانی از بیت تاریخی امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ صبح امروز 40 گردشگر آلمانی و سوئیسی از بیت تاریخی امام خمینی(ره) در شهرستان خمین بازدید کردند.
بازديد گردشگران آلماني از بيت تاريخي امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیت تاریخی امام خمینی(ره) یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان مرکزی و  شهرستان خمین است که به شماره 1746 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

بیت قدیمی امام خمینی(ره) در شهر خمین سالانه پذیرای صدها هزار بازدید کننده داخلی و خارجی، خانه‌ای تاریخی و با صفاست که امروزه به میعادگاه عاشقان انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)  تبدیل شده است.

 

امام خمینی(ره) در تاریخ 20 جمادی الثانی سال 1320 قمری برابر با 30 شهریور 1281 شمسی در بیت تاریخی خود در شهرستان خمین متولد شد و تا سن 19 سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی به اراک عزیمت کردند.

 

صبح امروز یکشنبه 25بهمن 40 گردشگر آلمانی و سوئیسی از بیت تاریخی امام خمینی(ره) در شهرستان خمین بازدید کردند.


این گردشگران که در مدت سه روز اقامت خود در استان مرکزی از شهرهای دلیجان و محلات بازدید داشتند در میدان آزادی خمین مورد استقبال فرماندار این شهرستان قرار گرفتند.


برای این گردشگران  که نخستین بار برای دیدن بیت تاریخی امام خمینی(ره) به شهرستان خمین سفر کرده بودند شیوه زندگی و ساده زیستی رهبر انقلاب اسلامی در خانه‌ای خشتی بسیار جالب توجه بود.

در جریان این بازدید حجت‌الاسلام رضویان، مسؤول تولیت بیت تاریخی امام خمینی(ره) توضیحاتی درباره معماری منزل امام راحل و سبک زندگی ایشان به گردشگران ارائه داد.

 

شایان ذکر است، بیت تاریخی امام خمینی(ره) دارای عمارتی چهار هسته‌ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه‌های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط‌ها نقش مرکزی ندارد.

 

گفتنی است، شهرستان خمین زادگاه امام خمینی(ره) یکی از شهرستان های قدیمی استان مرکزی است که در 60 کیلومتری غرب اراک قرار گرفته است./842/101/ب2

ارسال نظرات