۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۱۷۱۴۶
مسؤول ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آذربایجان غربی:

دغدغه جامعه مدرسین حوزه علمیه تقویت جایگاه ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آذربایجان غربی گفت: دغدغه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت جایگاه ولایت فقیه و نهاد رهبری است چرا که بقای نظام منوط به تقویت نهاد رهبری است.
ولايت فقيه

حجت الاسلام غلامعلی مردی مسؤول ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قبل از انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) را به عنوان مرجع معرفی کرده و بعد از انقلاب در حمایت از حاکمیت و حضرت امام خامنه ای به عنوان رهبر نظام و همچنین تأیید مرجعیت تعدادی از مراجع تقلید و معرفی آنها به مردم فعالیت داشته است، نشان دهنده جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.

 

حجت الاسلام مردی، جامعه مدرسین حوزه علمیه را تشکل عالی حوزوی و پشتیبان نظام دانست و گفت: اینکه امام راحل خطاب به طلاب و روحانیون فرمودند: «اگر فرزندان انقلابی ام جذب جامعه مدرسین نشوند در آینده گرفتار کسانی خواهند شد که مروج اسلام آمریکایی اند»، نشان از جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه و نظر آن دارد.

 

وی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را متشکل از بزرگان و اساتید حوزه خواند و گفت: دغدغه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت جایگاه ولایت فقیه و نهاد رهبری است چراکه بقای نظام منوط به تقویت نهاد رهبری است.

 

حجت الاسلام مردی تصریح کرد: با توجه به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام و لزوم حضور افرادی نخبه، عالم و محقق در این سنگر، جامعه مدرسین حوزه علمیه از بین افرادی که شورای نگهبان تأیید می کنند، بهترین ها را انتخاب و به مردم معرفی می کند.

 

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری منطقه ای نیست، مردم شناخت کافی از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری ندارند بنابراین جامعه مدرسین حوزه افرادی را که می توانند مؤثر واقع شوند را با انتشار لیست رسمی به مردم معرفی می کنند که انتظار می رود مردم نیز با اعتماد به این لیست نماینده استان را در مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند.

 

مسؤول ستاد انتخابات خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آذربایجان غربی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اطمینان به لیستهای منتشر شده از سوی گروهها و جریان های مورد اعتماد نظام، خاطرنشان کرد: این مسأله در انتخابات خبرگان رهبری بسیار ضروری است.

 

حجت الاسلام مردی گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشراف به خصوصیات پنجمین دوره خبرگان رهبری از نظر علمی، موقعیت اجتماعی، بینش اجتماعی سیاسی و ولایتمداری و براساس اتفاق نظر بزرگان حوزه لیستهای موردحمایت را اعلام کرده است.

 

وی گفت: با احترام به سایر کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه از مردم فهیم آذربایجان غربی توقع دارد با اعتماد به لیست مورد حمایت جامعه مدرسین به صورت گسترده و پرشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یابند.

 

مسؤول ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آذربایجان غربی به لیست کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین و روحانیت مبارز در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اعلام رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرات آیات سیدعلی اکبر قریشی و عباس رفعتی و حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز سه نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری مورد حمایت هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: این لیست از سوی جامعه روحانیت مبارز استان نیز مورد حمایت قرار گرفته است./936/302/ب3

ارسال نظرات