۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۳۱۷۴۰۷

ماهنامه «جریان امروز» در گام دهم

خبرگزاری رسا ـ ماهنامه «جریان امروز؛ ویژه فعالان انقلاب اسلامی» از سوی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی منتشر شد.
دهمين شماره ماهنامه «جريان امروز»

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین شماره ماهنامه «جریان امروز؛ ویژه فعالان انقلاب اسلامی» به مدیر مسؤولی صادق حسین‌زاده ملکی از سوی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی منتشر شد.

 

این شماره ماهنامه «جریان امروز» از بخش‌های «سرآغاز»، «جریان امروز»، «آن سوی وقایع»، «جریان شناسی»، «درنگ»، «پرونده»، «چرتکه»، «کارنامه»، «شرط لازم»، «دریچه»، «سقاخانه»، و «ساحت غیر شغلی» تشکیل شده است.

 

در بخش «سرآغاز» عناوینی همچون «قدر جوان حزب اللهی واقعی را بدانید»، «عمر مختار را می‌شناسیم؛ عثمان ابن فدیو را نه»، برادر و خواهر، ما متهیم» و «کار دشوار رسانه‌ها در انتخابات» را مطالعه می‌کنیم.

 

«مسلمانان، سربازان نمونه ارتش آلمان»، «رژیمی که یک شبه تشکیل شد»، «ساندی تایمز: آی این شاه، خانه آل سعود را بر باد فنا می‌دهد؟» و «غرب ناامن‌تر از قبل»، «وقتی مجسمه آزادی مسلمان می‌شود»، «دشمنی به نام بازی‌های رایانه‌ای»، «شیخ نمر پیش از اعدام به مادر خود چه گفت؟»، «انقلابیون باید جهانی عمل کنند» و «راویان فرهنگی جلوه‌ای دست نیافتنی از شهدا نسازند» عناوین برخی از موضوعاتی است که در بخش «آن سوی وقایع؛ مرور فرهنگی اخبار سیاسی و اجتماعی ایران و جهان» آمده است.

  

در بخش «جریان امروز؛ تأملی بر جریان‌های سیاسی اجتماعی جهان» مقالاتی همچون «سعودی‌ها در سراشیبی سقوط قرار دارند»، «پیوند شاه و سلطان»، «از زکزاکی تا النمر؛ توطئه جهانی آل سعود علیه شیعیان»، «حواسمان باشد به خودمان گل نزنیم» و «یارکشی علیه ایران به سبک سعودی»، «سیاست خارجی عربستان در دوران ملک سلمان»، «سعودی‌ها، قبلی‌های در دنیای پست مدرن»، «فرجام شناسی آل سعود» پیش روی ما قرار گرفته است.

 

موضوعاتی همانند «شعارهای در خدمت حمله به باورها»، «جوان مؤمن انقلابی و باورهای مورد تهاجم دشمن»، «تلاش رسانه‌های غرب برای تغییر باورهای فرهنگی مردم ایران»، «بازخوانی تاریخ پیش از انقلاب سدی در مقابل تغییر باورها»، «دیپلماسی نیکسونی و حمله به ارزش‌ها»، «فارسی زبان‌های بیگانه، دروازه‌های امید غرب» و «استحاله و نفوذ دوروی و یک سکه‌اند»، «زنگ خطری برای خط و زبان فارسی»، «پرونده ضد ایرانی هالیوود تصادفی شکل گرفته است؟»، «خانواده هدفی که دشمن به دنبال آن است»، «دین حداقلی یک فریب است» و «مدافعان حرم، نسل چهارم فرزندان روح الله» در بخش «پرونده؛ پرونده‌ای برای باورهای مورد تهاجم دشمن و وظیفه جوان مؤمن و انقلابی» بررسی شده است.

 

«دین حداقلی یک فریب است» عنوان گفت‌وگو با آیت الله اراکی درباره هجمه دشمن به باورهای اعتقادی است؛ در قسمتی از این متن می‌خوانیم:

 

جای تردید نیست که امروز تهاجمی به فرهنگ ملت‌ها و بالاخص ملت ایران در حال توسعه است. فرهنگ یک ملت هویت هر جامعه و زیرساخت‌ها اصلی هر تمدنی است، آنچه جهان استکبار را بیشتر از هر چیزی نگران می‌کند جهت‌گیری فرهنگی انقلاب ماست، آنچه جهان استکبار را بیشتر از هر چیزی نگران می‌کند جهت‌گیری فرهنگی انقلاب ماست چرا که سایر رهاوردهای انقلاب ما تابعی از رهاورد فرهنگی انقلاب را کنترل کنند و در جهتی که اهدافشان را تأمین می‌کند؛ قرار دهند، برایشان مانور در سایر بخش‌های هویتی آسان خواهد شد.

 

آنها می‌دانند اگر فرهنگ یک جامعه که هویت آن جامعه را شکل می‌دهد، مورد کنترل قرار دهند دیگر سایر بخش‌های ساختار آن ملت و آن مجموعه را به سادگی می‌تواند در جهتی که دوشت دارند هدایت کنند و لذا آنچه اساساً و مایه هویت ماست فرهنگ ماست و آن چه اساس و پایه ساختار جدید جامعه ماست همین زیر ساخت‌های فرهنگی ماست و این به شدت در معرض هجوم است.

 

با توجه به این که نظام اسلامی ایران الگوی جدیدی از تمدن را به دنیا ارائه داده می‌دهد و همچنین الگوی جدیدی از سبک زندگی را به دنیا ارائه می‌دهد غرب به دنیا از بین بردن این الگو است.

 

در بخش «چرتکه؛ تحلیل و بررسی جریان‌ها مهم و نفوذ اقتصادی فرهنگی» مقالاتی همانند «حربه به روز شده»، «غرب‌زدگی افراطی»، «رویای تحقق یافته یا سراب متزلزل»، «اعترافات یک جنایتکار اقتصادی»، «تاکتیک‌های و راهکارهای مقابله با نفوذ اقتصادی» پیش روی ما قرار گرفته است.

 

گفت‌وگوی اختصاصی جریان امروز با حسین شیخ الاسلام با عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی را به دنیا منتقل کنید» در بخش «کارنامه؛ بازخوانی یک تجربه فرهنگی» آمده است.

 

در بخش «شرط لازم؛ مهارت‌های کار فرهنگی مؤثر» عناوینی همچون «کاری کنیم مخاطب صرفاً مخاطب نباشد»، «تعیین قالب و محتوا، در راستای هدف تشکل»، «8 کلید در تعیین قالب فعالیت فرهنگی»، «انتخاب قاب با رویکرد تمدن‌سازانه»، «کتاب؛ قالبی که همچنان جایگاهش را حفظ کرده است»، «از دیدار با خارجی تازه مسلمانان تا حضور در مناطق محروم» و «تجارب فعالان فرهنگی در تعیین قالب برنامه‌ها» را می‌خوانیم.

 

«انتقام از قاجار با تاریخ»، «سلسله پهلوی؛ سیه‌روترین حکومت‌ها»، «خدمات پهلوی، زمینه‌ای برای استعمار ایران»، «مرزهایی که هر روز کوچک‌تر شدند»، «فساد در دوره‌های قاجار پهلوی» و «خشونت و دیکتاتوری پهلوی به دلیل فقدان مشروعیت و نداشتن اتکای داخلی» عناوینی است که در «دریچه؛ بررسی ابعاد حکومتی دو سلسله پهلوی و قاجار» بررسی شده است.

 

در بخش «سقاخانه؛ در مسیر معرفت امام رضا علیه السلام» مطالبی همچون «راهنمایی برای همه؛ امامی برای همیشه»، «عبادت به سبک امام هشتم علیه السلام» و «نامه سلامتی» را مطالعه می‌کنیم.

 

مطالبی همچون «قهرمان کربلا زینب سلام الله علیها است»، «تربیت ولایی فرزندان»، «قطره‌هایی از اقیانوس» و «ناخن‌هایتان غافل نشوید» را در بخش «ساحت غیر شغلی؛ آشتی فعالان فرهنگی با سبک زندگی اسلامی» پیش روی ما قرار گرفته است.

 

گفتنی است، دهمین شماره ماهنامه «جریان امروز» ماهنامه جریان امروز ویژه فعلان انقلاب اسلامی در 128 صفحه با قیمت 2000 تومان از سوی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی منتشر شده است./998/ن601/ق

ارسال نظرات