۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۳۱۹۰۴۱
یکی از روحانیان بحرین تأکید کرد؛

جلوگیری از مشارکت شیعیان در نماز جمعه مغایر قانون بین المللی شهروندی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان بحرینی اقدام آل‎خلیفه در جلوگیری از مشارکت شیعیان در نماز جمعه منطقه الدراز را عامل بحرانی‎تر شدن اوضاع و نشان دهنده اوج تبعیض علیه شیعیان در این کشور توصیف کرد.
حجت الاسلام ميثم سلمان از علماي شيعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ میثم سلمان مسؤول بخش رصد جمعیت حقوق بشر بحرین نسبت به بستن راه های ورودی به منطقه الدراز از سوی نیروهای آل خلیفه با هدف جلوگیری از مشارکت شهروندان در نماز جمعه مشترک در این منطقه واکنش نشان داد و تأکید کرد که این اقدام غایر ماده 18 قانون بین المللی حقوق شهروندی و سیاسی است.

 

وی افزود: ماده 18 قانون بین المللی که بحرین نیز آن را امضا کرده است، بر حق همه انسان ها در آزادی فکر و وجدان و دین تأکید می کند که آزادی در اظهار دین و عقیده و برپایی شعائری دینی به صورت انفرادی و گروهی را شامل می شود.

 

شیخ میثم سلمان از موارد ویژه نظیر حمایت از امنیت عمومی و حقوق دیگران به عنوان تبصره لغو این قانون یاد کرد و گفت: جلوگیری از مشارکت شهروندان شیعه در نماز جمعه بزرگترین مسجدشان به جهانیان نشان می دهد که آنان در معرض تبعیض دینی و محرومیت حقوقی و فشار علیه آزادی دینیشان قرار دارند.

 

این روحانی بحرینی بر لزوم بازدید نماینده ویژه سازمان ملل در امور آزادی دینی تأکید کرد و ادامه داد: این اقدام دولت بحرین سبب بحرانی تر شدن اوضاع سیاسی و اجتماعی شده و بر عدم پایبندی دولت به خواسته های شورای حقوق بشر سازمان ملل دلالت دارد.

 

وی گفت: جلوگیری از مشارکت شیعیان در نماز جمعه در راستای جنایت تخریب 38 مسجد در این کشور به شمار آمده و نیاز به درمان رشه ای فشار و تبعیض دینی و مذهبی علیه شیعیان را ضروری می سازد./980/ب902/د

ارسال نظرات