۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۳۱۹۳۳۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

سبک زندگی اسلامی راهکار مقابله با نفوذ فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: سبک زندگی اسلامی به عنوان امری اساسی و ضروری همواره مورد توجه رهبری معظم انقلاب اسلامی قرار دارد که بهره گیری از آن می تواند جامعه را در مسیر ارزشمندی قرار دهد.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست «راهکارهای گسترش سبک زندگی اسلامی» در ساری با بیان این که بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان و برنامه ریزی بلند مدت آنها برای تغییر سبک زندگی در کشور، لزوم توجه به نظرات اسلام درباره شیوه صحیح زندگی ضروری است.

 

وی با تأکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: سبک زندگی اسلامی به عنوان امری اساسی و ضروری همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد که بهره‌گیری از آن می‌تواند جامعه را در مسیر ارزشمندی قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تبیین سبک زندگی اسلامی را عاملی برای ترویج خوبی‌ها و ارزش‌ها در جامعه دانست و تصریح کرد: چالش‌های بسیاری برای نسل امروز جامعه وجود دارد که تبیین سبک زندگی اسلامی می‌تواند اثربخشی شایسته‌ای ایفا کند.

 

وی با بیان این که بیشترین هجمه دشمن به سبک زندگی اسلامی ایرانی است، یادآور شد: سبک زندگی یک ملت نشانه فرهنگ آن جامعه است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز سبک زندگی غربی در جامعه ایرانی در حال رسوخ کردن است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ اسلامی ایران که انسان ساز و تعالی بخش است در همه شئون فردی و اجتماعی جامعه ما نهادینه شود.

 

حجت‌الاسلام قربانی با بیان این‌که عامل بسیاری از مشکلات فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی امروز جامعه ما به دلیل ورود سبک زندگی غربی بخش‌های مختلف جامعه است، تصریح کرد: اگر سبک زندگی اسلامی ایران به خوبی در جامعه ما گسترش نهادینه شود، بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه ما کاهش خواهد یافت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که انسان باید در تلاش باشد تا در عمل پیرو سیره نورانی اهل بیت(ع) باشد، تصریح کرد: بهره‌‌گیری از سیره علمی و عملی این بزرگواران عاملی برای سعادت و رستگاری انسان است. 

 

وی تبیین سبک زندگی اسلامی را عاملی برای ترویج خوبی ها و ارزش ها در جامعه دانست و تصریح کرد: چالش های بسیاری برای نسل امروز جامعه وجود دارد که تبیین سبک زندگی اسلامی می تواند اثربخشی شایسته ای ایفا کند.  

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که متأسفانه امروز جامعه ما دچار فرهنگ غلط غربی شده است، ادامه داد: این فرهنگ بی ارزش و منحط سعادت و تعالی برای ما نخواهد داشت.  

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که سبک زندگی غربی تنها به دنبال ترویج زندگی مادی و روزمرگی بی هدف است، تصریح کرد: سبک زندگی قرآنی مسیر صحیح و با هدف زندگی کردن را به انسان نشان می دهد.  

 

وی با بیان این که تهاجم فرهنگی دشمنان با هدف مقابله با ترویج ارزش ها و تضعیف دین محوری در جامعه است، گفت: سبک زندگی اسلامی می تواند زندگی انسان را در مسیر تقرب الی الله و اهل بیت معصومان(ع) قرار دهد. 

 

حجت الاسلام قربانی سبک زندگی دینی را موجب آرامش در زندگی دانست و اذعان کرد: بر اساس سبک زندگی اسلامی فرد مؤمن با خواندن نماز میخ کبر را از دل خود بیرون می آورد و به همین دلیل طغیان گری از نشانه های خروج ایمان از دل انسان است./950/202/ب2

ارسال نظرات