۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۱۹۸۸۷
همزمان با هفته قرآن و عترت صورت می گیرد؛

برگزاری بیش از 200 برنامه فرهنگی قرآنی در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری بیش از 200 برنامه فرهنگی با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) در هفته قرآن و عترت استان خبر داد و گفت: برنامه های فرهنگی و قرآنی از 15 تا 21 اسفند ماه در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری بیش از 200 برنامه فرهنگی با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) در هفته قرآن و عترت استان خبر داد.

 

وی با بیان این که این برنامه های فرهنگی و قرآنی از 15 تا 21 اسفند ماه در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد، افزود: افتتاح نمایشگاه و دستاوردها، رونمایی، همایش حافظان قرآن کریم و احادیث، همایش قرآن و عترت اقتصاد مقاومتی، همایش خانواده و قرآن و عترت، حجاب و عفاف از منظر قرآن، همایش نجوم شناسی در قرآن، همایش مهدویت از نگاه قرآن و مهدویت و قرآن تنها بخشی از برنامه های این هفته در استان است.

 

جاودانی در بخش دیگری از سخنان خود گسست ارتباط با قرآن و دوری ازمعجزه پیامبرگرامی اسلام را از عوامل بروز بسیاری از مشکلات جامعه بشری دانست و گفت: بهره گیری از نورانیت و معنویت این کتاب آسمانی امری ضروری است که باید بیش از پیش با برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت قرآن و عترت در بین اقشار مختلف جامعه فرهنگ سازی شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم.

 

جاودانی فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

 

جاودانی، نزول قرآن کریم را زمینه ساز عزت و سربلندی امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نزول کلام الهی را می توان آغاز تمدن بشری دانست.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان این که امت اسلامی در سایه نزول کلام الهی هم از لحاظ مادی و هم معنوی شهره آفاق گشتند، بیان داشت: عزت و افتخار امروز امت اسلامی نیز در پناه قرآن کریم است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران ادامه داد: اگر مرحله تمدن بشری که با نزول قرآن به وجود آمد را برداریم بشریت همچنان در ضلالت باقی خواهد ماند.

 

وی قرائت قرآن را ارائه راه درست خواندن قرآن و رعایت اصول تجویدی خواند و بیان کرد: قرائت قرآن دریچه ای به سوی حقیقت قرآن است اما متأسفانه امروزه این امر در مقدمه مانده است و آن گونه که باید بدان پرداخته نشده است و به حقیقت قرآن دست نیافته ایم.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، توجه به عمق و اندیشه قرآن را یک اصل دانست و خواستار توجهی فزون تر به مفاهیم قرآنی در کنار قرائت کلام‌الله وحی شد.

 

جاودانی با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است. 

 

وی قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی می کند. 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر استفاده حساب شده از معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، اذعان داشت: اگر ما ابزار دقیقی از قرآن برای مبارزه با جنگ نرم بسازیم، صدها ابزاری که از امور واهی ساخته شده از بین خواهد رفت./950/202/ب2

ارسال نظرات