۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۲۰۰۴۷
قائم مقام جامعه مدرسین:

80 درصد لیست خبرگان جامعه مدرسین رأی آورد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی از رأی آوری 80 درصد لیست اعلامی جامعه مدرسین برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور خبر داد.
آيت الله مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مرتضی مقتدایی، قائم مقام جامعه مدرسین قم، ظهر امروز در گردهمایی اعضای ستاد انتخابات جامعه مدرسین در پنجمین دوره خبرگان رهبری در خراسان رضوی که در حسینیه ثارالله برگزار شد درباره چرایی ارائه لیست از سوی جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان گفت: این امر به دستور صریح امام خمینی(ره) انجام می شود چرا که اعضای جامعه مدرسین، علمای بزرگ و برخی مراجع و اساتید حوزه هستند و اشراف به مسائل مختلف دارند.


وی با بیان این که خبرگان جهت تعیین رهبری تکلیف مهم و حساسی بر دوش دارند، اظهار کرد: در اوایل انقلاب، امام خطاب به اعضای خبرگان فرمودند: «در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین مصادیق وارد نشوید و تنها به تشویق مردم برای حضور در صحنه و انتخاب اصلح بسنده کنید اما در مورد مجلس خبرگان، وظیفه شما است که مجتهدین واجد شرایط را به مردم معرفی کنید».


رییس شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به نحوه انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری نظام پس از ارتحال امام خمینی(ره)، افزود: چه بسا مجلس خبرگان آن روز مانند امروز به صحت انتخاب خود اعتقاد نداشت. امروزکه در شرایط حساس منطقه و جهان شاهد اقتدار و امنیت نظام در سایه مدیریت و راهبردی داهیانه آیت الله خامنه ای است، بیش از پیش به انتخاب خود صحه می گذارد.


آیت الله مقتدایی با اشاره به رأی آوردن بیش از 80 درصد لیست جامعه مدرسین در کشور، گفت: حماسه حضور دشمن شکن مردم در انتخابات، بار دیگر عزت و اقتدار نظام را به دنیا نشان داد.


وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران ستادهای انتخاباتی، در تبیین اهمیت و اجر کار آنان به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد که می فرمایند: «کار معروف و خیر آنقدر خوب است که چیزی بالاتر از آن نیست مگر پاداش کار معروف. بسیاری افراد رغبت به انجام کار خیردارند اما توان و توفیق انجام آن را پیدا نمی کنند و نیز افرادی هستند که رغبت و توان دارند اما اذن نمی یابند و هر گاه رغبت، توان و اذن در فردی جمع شد پس سعادت درباره او تمام است».


اهمیت ترویج مجالس عزاداری حضرت زهرا/تعیین زمان دقیق شهادت، مورد رضایت ایشان نیست
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه، به اهمیت مجالس عزاداری حضرت زهرا(س) و ترویج آن، اشاره و تصریح کرد: این مجالس مورد عنایت ویژه حضرت و ائمه اطهار(ع) قرار دارد.


آیت الله مقتدایی ادامه داد: به رغم بحث هایی که گاهی مبنی بر تشخیص دقیق روز شهادت حضرت و تعیین یک روز برای شهادت ایشان، شنیده می شود، طبق واقعه ای معتبر که برای مرحوم کاشف الغطاء رخ داده است، حضرت زهرا(س) راضی به این کار نبوده و مایل هستند هر چه بیشتر برای ایشان عزاداری شود./930/پ202/ج

 

ارسال نظرات