۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۲۰۱۸۴
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان:

تضعیف کارکرد‌های مسجد از اهداف دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان گفت: تضعیف کارکرد مسجد در زندگی همان چیزی است که دشمنان به دنبال آن هستند و بستری می شود جهت سکولاریزه کردن جامعه و در نتیجه به پایه های اساسی جامعه ضربه می زند.
راوند

حجت الاسلام مسعود راوند مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: فطرت بشر فارغ از هرگونه گرایشی نیازمند به موجودی برتر است و از اوایل تاریخ انسان ها در قالب های مختلف بگونه ای خود را متوسل می کنند و این مسأله حاکی از آن است که هرچقدر که انسان از لحاظ تکنولوژی و رفاهیات پیشزفت کند نمی تواند خود را از معنویات بی نیاز بداند.


وی بیان کرد: امروزه نیز همه دنیا علیه اسلام ناب بسیج شده اند که به آن ضربه بزنند اما با یاری حضرت صاحب الزمان علیه السلام و طبق فرمایش پرودگار عالم عاقبت پرچم اسلام در جهان برافراشته خواهد شد و پایگاه اسلام و انقلاب، مسجد است تا جایی که در دوران انقلاب شاهد بودیم که مسجد مکانی جهت تغذیه فکری و سازماندهی فعالیت ها در همه ارکان بوده است.


حجت الاسلام راوند تصریح کرد: اگر امروز حضور در مسجد کم رنگ شود و مسجد از کارکرد خود فاصله بگیرد سایر فعالیت های ما نیز تحت الشعاع قرار می گیرد و موجب می شود ما از هویت اسلامی و اعتقادی خود دور شویم.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد حنوب کرمان یادآور شد: تضعیف کارکرد مسجد در زندگی همان چیزی است که دشمنان به دنبال آن هستند و بستری می شود جهت سکولاریزه کردن جامعه و در نتیجه به پایه های اساسی جامعه ضربه می زند.


حجت الاسلام راوند اضافه کرد: شاید بسیاری از اندیشمندان دنیا معتقد به بی نیازی از معنویات هستند؛ اما این امر امروزه کاملا روشن است که تمام اتفاقات مهم در دنیا به ویژه در منطقه خاورمیانه مبتنی بر اعتقادات هستند اما این کشورهای استعماری هستند که با تفکرات انحرافی خود به دنبال ایجاد انحراف و تضعیف باورها هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین مسجد باید در محوریت قرار بگیرد و در این زمینه باید همه ارگان ها، مسؤولان و مردم فعالیت داشته باشند تا شاهد احیای کارکرد مسجد تراز اسلامی باشیم و شاهد گامی بلند جهت احیای تمدن نوین اسلامی باشیم.


حجت الاسلام راوند عنوان کرد: دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان در راستای تحقق سیاست های ستاد عالی کانون های مساجد و احیای مسجد تراز اسلامی، فعالیت های خود را از طریق 400 کانون فرهنگی و هنری در هفت شهرستان جنوبی به پیش می برد.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد حنوب کرمان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه همکاری با کانون های مساجد ابراز کرد: رویکرد این دبیرخانه در جهت برون سپاری و استقلال کانون ها است و قدم های مفیدی نیز برداشته شده است.


وی با بیان این که مسجد مهم ترین مرکز عبادی مسلمانان و به عنوان کانون مهم فعالیت های سیاسی و اجتماعی نقش حیاتی در طول تاریخ برای مسلمانان داشته است، گفت: پیامبر گرامی اسلامی صلی الله علیه و سلم مسجد را پایگاه تمامی فعالیت های خود قرار داد و تاکنون محلی بهتر از مسجد برای انجام امور عبادی و اجتماعی مسلمانان پیدا نشد و علاوه بر مسجد امام جماعت مسجد نیز به عنوان بزرگ و معتمد محل نهادی برای رفع مشکلات مردم و توسعه شعائر دینی و مذهبی می باشد.


حجت الاسلام راوند اظهار کرد: مسجد در نظام اسلامی و تعالیم دین مقدس اسلام جایگاه والایی دارد و کانون تعلیم و تربیت، کسب تقوا، مظهر و حدت و همدلی و همزبانی مسلمانان و مقدس ‌ترین مکان برای عبادت و ظهور و بروز همه‌ خوبی‌ها و مکانی برای نشان دادن قدرت اسلام است./9709/302/ب1

ارسال نظرات