۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۲۰۷۰۶
مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس:

اقتصاد مقاومتی به گفتمانی همگانی در جامعه تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس با اشاره به اهمیت سیاست های اقصاد مقاومتی، بر تبدیل این نوع از اقتصاد به گفتمان همگانی تأکید کرد.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام روح الله اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: اقتصاد مقاومتی بر پایه و اساس سرمایه معنوی افراد و جامعه استوار است.


وی در ادامه بخش خصوصی را بهترین بستر برای همراهی مردم به عنوان اصلی ترین ارکان مقاومت در جامعه و همچنین مقاوم کردن اقتصاد در جامعه کنونی عنوان کرد.


مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس اقتصاد مقاومتی فعال و پویا را نیازمند برنامه ریزی استراتژیک و راهبردی، مبتنی بر مردمی کردن اقتصاد از طریق میدان دادن بیشتر به فعالان بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات این بخش دانست.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای تداوم این نوع اقتصاد، باید هرچه بیشتر به سمت محدودکردن استفاده از منابع نفتی و رهایی از اتکای اقتصاد کشور به این منابع حرکت کرد.

 

حجت الاسلام اولیایی در ادامه تاکید کرد: برای فراهم کردن زمینه حضور موثر همه افراد در فعالیت های مولد اقتصادی باید توانمندسازی آحاد مردم در دستور کار قرار گیرد.
 

حجت الاسلام اولیایی با اشاره به اینکه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، غالب مشکلات داخلی و به ویژه معضلات اقتصادی با مشکلات داخلی مرتبط است و تنها درصد کمی از آن با عوامل خارجی از جمله تحریم‌ها ارتباط دارد اذعان داشت: دشمنان، در تلاشند تا با اجرای توطئه‌های گوناگون در زمینه اقتصادی به نظام ضربه بزنند بنابراین جدی گرفتن سیاست های «اقتصاد مقاومتی»، سبب مصون ماندند اقتصاد ما در در مقابل تکانه‌های جهانی می شود.

 

وی همچنین با اشاره به نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: نقش مردم در نظریه‌های اقتصادی به عنوان مصرف کنندگان کالاها بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس با اشاره به تفاوت‌های اقتصاد مقاومتی و ریاضت اقتصادی در آیات الهی تصریح کرد: ریاضت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی دو واژه جدید هستند که یکی پس از فروپاشی اقتصاد در اروپا و دیگری بعد از تحمیل تحریمات جدی اقتصادی غرب علیه ایران به وجود آمده‌اند. این دو واژه نقاط اشتراک و افتراقی دارند.
 

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید داشت: باید فضایی بر کشور و جامعه حاکم شود که همه مردم حس کنند که خود مولد در اقتصاد و شریک در پیشرفت و مقاومت کشور هستند و از این حیث به خود ببالند./851/302/ب1

ارسال نظرات