۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۳۲۰۷۹۰
عصر امروز صورت گرفت؛

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در بهشت دلیجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای به همت کتابخانه‌ عمومی اشراق در مدرسه بهشت شهر دلیجان برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان مدرسه‌اي در بهشت دليجان برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای به همت کتابخانه‌ عمومی اشراق عصر امروز در مدرسه متوسطه اول «بهشت» شهر دلیجان برگزار شد.

 

در این نشست هشت نفر به معرفی کتاب پرداختند که خلاصه‌ای از آن بدین شرح است.

 

کتاب استاد عشق نویسنده ایرج حسابی ارائه توسط مهتاب احمدی از کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود.

 

استاد عشق نگاهی به زندگی و تلاش‌های پروفسور سید محمود حسابی پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران دارد.

 

سید محمود حسابی با نام اصلی محمودخان میرزا حسابی معروف به پروفسور حسابی فیزیکدان، سناتور، وزیر آموزش و پرورش و بنیانگذار فیزیک دانشگاهی در ایران بود.

 

پدرش سید عباس معزالسلطنه و مادرش گوهرشاد حسابی هر دو اهل تفرش و از سادات تفرش بودند.

 

او چهار سال اول دوران کودکی‌اش را در تهران سپری کرد، در هفت سالگی تحصیلات ابتدایی خود را در بیروت با تنگدستی و مرارت‌های دوری از میهن، در مدرسه کشیش‌های فرانسوی آغاز کرد.

 

در همان زمان تعلیمات مذهبی و ادبیات فارسی را نزد مادرش فرا می‌گرفت.

 

او قرآن و دیوان حافظ را از حفظ می‌دانست و بر کتب بوستان، گلستان سعدی، شاهنامه فردوسی، مثنوی مولوی و منشات قائم مقام فراهانی اشراف کامل داشت.

 

کتاب دختر شینا نوشته بهناز ضرابی‌زاده نیز توسط سمانه جعفری ارائه شد.

 

«دختر شینا» داستان زندگی عاشقانه  قدم‌خیر محمدی با شهید حاج ستار ابراهیمی است که می‌تواند سحر هزاران عشق فیلم‌‌های سینمای امروز را برملا کند.

 

کتابی جذاب، خوش‌خوان با اتفاقاتی جالب از زندگی دختری که در روستا متولد می‌شود، بزرگ شده و ازدواج می‌کند و شاید هم تا نیمه‌های کتاب خبری از جنگ و انقلاب نیست. گویا زندگی یک آدم عادی روستایی را می‌خوانید که خالی از لطف هم نیست البته!

 

ویژگی‌های دیگری که باعث پرفروشی و استقبال از آن شده است در کنار جذابیت‌های متنی، جلدهای جدید این سری از کتاب‌های سوره، قطر نه چندان قطور که شاید یکی دو روزه بتوانید آن را مطالعه کنید و قیمت حدوداً متوسط آن است.

 

چرا با حجاب شدم؟ نوشته مژده بهروزی نیز در این نشست توسط زهراالسادات سجادی ارائه شد.

 

در این کتاب، یکصد دلیل برای انتخاب پوشش اسلامی ذکر شده است که در چهار فصل شامل «برهان گویا، دلائل عقلی و منطقی برای انتخاب پوشش اسلامی»، «بر ساحل وحی، حجاب در قرآن»، «در محضر نور، حجاب در روایات» و «چراغ راه، داستان‌ها و مطالب عبرت آموز» تدوین یافته است.

 

کلیدها و تکنیک‌های طلایی موفقیت جوان اثر رضا کریمی هم توسط زهرا حافظی ارائه شد.

 

این کتاب به راهکارها و تکنیک‌های رسیدن جوانان به موفقیت در تمامی ابعاد زندگی از جمله شخصیتی، خانوادگی و تحصیلی اشاره دارد.

 

از جمله ویژگی‌‌ها و شاخص‌های یک جوان موفق که در این کتاب بدان اشاره شده است، صداقت در گفتار، توکل به خدا، داشتن هدف و انگیزه در کار، خودداری از غرور و تکبر، احترام به بزرگترها و ... است.

 

شیطان در کمین‌گاه نوشته نعمت‌الله صالحی حاجی‌آبادی نیز توسط مریم قاسمی ارائه شد.

 

کتاب فوق‌العاده شیطان در کمین‌گاه با موضوعات شیطان، اطرافیان شیطان، اعمال شیطان، شیطان و پیامبران می‌باشد.

 

حال در زمانی هستیم که هشت سال جنگ را پشت سر گذاشته‌ایم، ویرانی و کشت و کشتار، بوی خون و باروت، مجروح و معلول و شهید همه جا را فرا گرفته است.

 

در زمانی که افکار خسته، بدن‌ها کوفته، چشم‌ها در اثر اندوه جبهه و انتظار فرزندان و بستگان کم رونق شده، گوش‌ها در اثر شنیدن صدای توپ و تانک و گلوله و خمپاره و انفجار بمب و موشک و راکت، در وقت و بی‌وقت، در سر شب و نیمه‌های آن، در یک چنین روزگاری به فکر افتادم کتابی را بنویسم که هم جنبه داستانی داشته و هم سازنده باشد. این بود که «موضوع شیطان‌شناسی» را برگزیدم.

 

سیره اخلاقی تربیتی امام خمینی رحمةالله علیه نوشته علی‌اصغر اسلامی‌نیا، کتاب دختری با روسری آبی نوشته فریبا طالش‌پور و کتاب هستی اثر فرهاد حسن‌زاده از دیگر کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود./842/پ202/ق

ارسال نظرات