۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۲۱۰۶۲
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی:

کانون های مساجد در مقابل توطئه های دشمن ایستادگی می کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با برنامه ها و نیت خاص خود سبب جذب جوانان به مساجد می شوند و از این طریق در مقابل توطئه های دشمن ایستادگی می کنند و همچنین نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب می کنند.
حجت الاسلام مصطفي ذوالفقاري، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی عصر دیروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی سیدالشهدای خمین برگزار شد، بیان کرد: امروز در ایران اسلامی کانون‌های مساجد در در مسیر گسترش سطح فرهنگی جامعه به خوبی ایفای نقش می کنند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با برنامه ها و نیت خاص خود سبب جذب جوانان  به مساجد می شوند و از این طریق در مقابل توطئه های بدخواهان ایستادگی می کنند و همچنین نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب می کنند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان این که استان مرکزی در راه اندازی و فعالیت کانونهای فرهنگی مساجد در پنج سال اخیر در جایگاه اول تا سوم کشور قرار گرفته است، گفت: استان مرکزی توانسته به حد نصاب 60 درصدی تشکیل کانون مساجد در روستا ها دست یابد و این یکی از موفقیت های بزرگ است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطرنشان کرد: کیفیت بالای برنامه ها، اجرای برنامه های ابلاغی از سوی ستاد عالی، استفاده از ظرفیت نخبگان، برقراری ارتباط با دستگاه های فرهنگی و برنامه های ابتکاری از دیگر شاخص های در نظر گرفته برای برتری کانونهای این استان است .

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان این که کانون های مساجد امسال با مشکلات مالی و اعتباری بسیاری مواجه بودند اما توانستند از کمترین امکانات بیشترین استفاده را داشته باشند، گفت: کانون فرهنگی هنری در مساجد در این استان راه اندازی شده است و 20 هزار نفر از جوانان و نوجوانان را تحت پوشش برنامه های فرهنگی و هنری قرار داده اند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطرنشان کرد: امروز در استان مرکزی، شهرستان خمین و ساوه تنها مناطق دارای نمایندگی کانون مساجد هستند و خمین نیز به عنوان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی توانست نمایندگی بگیرد و اقدامات خوبی انجام داده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری محراب قلم که سال گذشته در شهرستان خمین برگزار شد، بیان کرد: برگزاری جشنواره کشوری محراب قلم در خمین را نتیجه عملکرد مطلوب کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان خمین است.

 

شایان ذکر است، در این مراسم از کانون های برتر تجلیل شد و میثاق نامه مساجد خمین توسط امام جمعه و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی به طور نمادین امضا شد.

 

یادآور می شود،  18اسفند در سالنامه رسمی کشور سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد نامگذاری شده است./842/202/ب3

 

ارسال نظرات