۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۲۱۴۲۴
سید عمار حکیم:

تاریخ اسلامی و عربی به رشادت‎های حزب الله شهادت می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در واکنش به تروریستی خواندن حزب الله لبنان از سوی سازمان همکاری کشورهای خلیج فارس تأکید کرد که تاریخ اسلامی و عربی به رشادت و فداکاری‎های این حزب شهادت می‎دهد.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست هفتگی فرهنگی که در دفتر وی در بغداد برگزار شد، پیشرفت نیروهای عراقی در مناطق اشغالی از سوی تروریست های داعش را نشان دهنده تغییر نقشه جنگ دانست و گفت: آزادی الثرثار سبب پیشرفت گسترده نیروهای ما و مقدمه آزادی کامل فلوجه به شمار می آید. نیروهای امنیتی باید به شدت مراقب اوضاع باشند چرا که تروریست ها درصدد جبران شکست خود در شهرها و مناطق مسکونی هستند.

 

وی از تروریست های داعش به عنوان هیزم آتش جهنم یاد کرد و افزود: تروریست ها بیش از 12 سال است که می خواهند ملت را مرعوب ساخته و شکست دهند اما ناکام مانده و محکوم به شکست هستند. امروز الثرثار آزاد شده و فردا نوبت به فلوجه و موصل خواهد رسید تا عراق به صورت کامل از لوث خلافت شیطانی و دولت گمراه داعش پاک شود.

 

حجت الاسلام حکیم بر لزوم حمایت از دولت تأکید کرد و اظهار داشت: تغییری که در حال بررسی آن هستیم باید برنامه ریزی شده و بر اساس معیارهای روشن باشد تا نخست وزیر بتواند اصلاحات مورد نظر خود را انجام دهد. در این راستا باید مساله سرپرستی وزارتخانه ها نیز پایان یابد و وزیران برای این وزارتخانه ها انتخاب شوند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی خواستار انتقال اقتصاد عراق از اقتصاد مرکزی به اقتصاد آزاد شد و تصریح کرد: متأسفانه صدها شرکت ناکارآمد از سوی دولت اداره می شوند که اداره این شرکت ها زیان فراوانی برای دولت به همراه دارد. دولت در طرح اصلاحات به اصلاح بخش کشاورزی و مسکن توجه ویژه ای داشته باشد.

 

وی با اشاره به صبر و استقامت بانوان عراقی گفت: زنان عراقی همانند نخل های این کشور صبور و مقاوم هستند، آنان فرزندان خود را برای دفاع از وطن به میدان جنگ فرستاده و پیکرهایشان را با افتخار تحویل می گیرند. ما به افتخار این بانوان روی پاهای خود ایستاده و به آنان که پدر و همسر و فرزند خود را تقدیم کشور می کنند، درود می فرستیم.

 

حکیم در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به تروریستی خواندن حزب الله از سوی سازمان همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد و گفت: حزب الله یک حزب عربی و اسلامی مقاومت است و من قصد ندارم از این حزب دفاع کنم زیرا به دفاع ما نیاز ندارد و تاریخ اسلامی و عربی و هزاران خانواده عرب که مردان آن از سوی حزب الله نجات یافتند، به شهادت می پردازند.

 

این روحانی عراقی افزود: تاسف آور است که اختلاف اندیشه میان برادران به تخریب و اتهام زنی منجر شود. اشغال فلسطین و مظلومیت این ملت همچنان به مساله اصلی جهان اسلام باقی خواهد ماند ولی شاهد این هستیم که برخی از حزب الله که به دفاع از همه اعراب پرداخته و از ناموس عرب دفاع می کند به عنوان حزبی تروریستی یاد می کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات