۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۵۲۳
معاون فرهنگی بنیاد شهید استان قم:

تبعیت از ولایت ویژگی بارز شهدا بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناظمی شهدا را ادامه دهنده راه حضرت زهرا(س) دانست و گفت: همانطور که حضرت زهرا(س) ذوب در ولایت بود شهدا هم گوش به فرمان ولی فقیه و نائب معصوم بودند و این به عمل آنها ارزش داد.
حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمي، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناظمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید استان قم، امروز در مسجد حضرت زینب کبری(س) پردیسان قم با بیان اینکه در آستانه دو مناسبت مهم هستیم، اظهار داشت: اولین مناسبت سالروز شهادت دخت نبی اکرم و مناسبت دیگر سالروز تأسیس بنیاد شهید از سوی امام خمینی(ره) است.


وی با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س)، افزود: زندگی حضرت زهرا(س) محورهایی دارد که با روز گرامیداشت شهید مطابقت دارد؛ یکی از آن محورها الهی بودن زندگی آن بزرگوار است که روح خداشناسی و اطاعت از پروردگار متعال و معامله با خداوند از بارزترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) بود که همین شیوه و مسلک در وجود شهدای بزرگوار در دوران دفاع مقدس بود.


حجت الاسلام ناظمی خاطرنشان کرد: کسانی که سن آنها اقتضا می‌کند و دوران دفاع مقدس را درک کردند، می دیدند که هر عملیاتی که با نام حضرت زهرا(س) آغاز می‌شد با موفقیت همراه بود، زیرا رزمندگان اتکالشان به خدا و حضرت زهرا(س) بود و خداوند وعده داده است که کسانی که در راه خدا استقامت می‌کنند پیروز خواهند شد.


وی محور دیگر در زندگی حضرت زهرا(س) را اطاعت از پدر دانست و ادامه داد: این در سیره حضرت کاملا مشهود است و شهدا هم با شهادت بر این که پیامبر(ص) را به عنوان آخرین فرستاده خدا در وجود و حرکت و استقامتشان پذیرفته بودند این شهادت را همیشه بر زبان داشتند.


معاون فرهنگی بنیاد شهید استان قم ابراز داشت: محور سوم اطاعت از ولی بود که شهدا هم همین مسیر را ادامه دادند و اگر حضرت زهرا(س) به حضرت علی(ع) فرمودند که هر جا باشی با تو خواهم بود، شعار تمام شهدا هم همین بود که در همه سختی ها و آرامش‌ها به کلام معصومان(ع) اتکال داشتند.


وی افزود: امروز اگر در دنیا ما افتخار پیدا کردیم و زیر سایه کشوری که ام‌القرای جهان اسلام است زندگی می کنیم باید بدانیم که مرهون تلاش‌ها و فداکاری‌های رزمندگان به ویژه شهدا هستیم و مسؤولیت بسیار سنگینی داریم؛ ما وظیفه داریم از مقام شامخ شهدا تکریم کنیم و با بدن‌های شهدا تجدید بیعت کنیم و از روح شهدا بخواهیم که خداوند به ما هم توفیق دهد که راه آنها را دنبال کنیم.


حجت الاسلام ناظمی با اشاره به زحمات خانواده‌های شهدا، خاطرنشان کرد: این بیان حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند نگذارید در پیچ و خم روزگار پیشکسوتان خون و شهادت به فراموشی سپرده شوند، بسیار با اهمیت است و ما باید بتوانیم با تکریم شهدا و خانواده شهدا این راه را با قوت هر چه تمام تر ادامه دهیم./843/202/ب2

ارسال نظرات