۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۳۲۱۸۸۲
استاد حوزه علمیه مشهد:

حضرت زهرا، روز قیامت مؤمنان را نصرت و یاری می دهند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به این که حضرت زهرا(س) منصوره هستند، گفت: روز قیامت مؤمنان خوشحال هستند؛ چرا که صدیقه کبری(س) آن ها را یاری می کنند و تمام دلخوشی ما این است که حضرت زهرا(س) روز قیامت ما را نصرت دهند.
حضرت زهرا، روز قیامت مؤمنان را نصرت و یاری می دهند حضرت زهرا، روز قیامت مؤمنان را نصرت و یاری می دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام صادق شهیدی، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد به اهمیت و جایگاه معرفت و محبت نسبت به حضرت زهرا(س) پرداخت. 

 

وی با اشاره به این که حب یک اثر قلبی است و منشأ آن قلب است، افزود: امکان ندارد فردی به اجبار کسی را دوست داشته باشد؛ چرا که محبت اثری قلبی است و منشأ آن قلب است.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد به جایگاه و اهمیت حب و بغض اشاره کرد و گفت: وظیفه ما در این باره این است که حب و بغض را به محبت برسانیم و آن را راهنمایی کنیم و جهت بدهیم که چه چیزی را دوست داشته باشیم و چه چیزی را دوست نداشته باشیم.

 

محبت خدایی رنگ و لعاب مادی به خود نمی گیرد
حجت الاسلام شهیدی با خاطرنشان کردن این که محبت خود را خدایی کنیم، ابراز داشت: دوست داشتن مادی این گونه است که ما دیگران را برای زیبایی و پول و دیگر مسائل مادی دوست داریم ولی اگر دوست داشتن را جهت خدایی بدهیم، دیگر رنگ و لعاب مادی به خود نمی گیرد.

 

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: حب و بغض به عواملی بستگی دارد و یکی از عوامل آن، شناخت و معرفت است بر این مبنا اگر انسان شناخت پیدا کند، حب و بغض او رشد پیدا می کند.

 

حجت الاسلام شهیدی گفت: خدا دوستی ها درجه بندی دارد، امام صادق(ع)می فرمایند: «یک عالم یهودی به امام علی(ع) عرض کرد: «آیا تو در هنگام عبادت خدایت را می بینی؟ حضرت فرمودند: «خدایی را که نبینم عبادت نمی کنم. عرض کرد: چگونه او را میبینی؟ فرمود: خدا را با چشم سر نمی بینم بلکه با چشم دل می بینم.»، حضرت علی(ع) به حد اعلی خداوند را می شناسند، معرفت حضرت علی(ع) کجا و معرفت ما کجا.

 

این کارشناس مذهبی گفت: بر اساس همین رشد است که عبادت ها لذت بخش تر می شود و خداپرستی ها درجات عالی پیدا می کند.

 

وی به اهمیت شناخت و معرفت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: حقیقتا اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) مظلوم هستند. ما کمتر به سیره این بزرگواران پرداختیم، متأسفانه شور ما بیشتر از شعور ما است. 

 

معرفت نسبت به اهل بیت با نام گذاری فرزند، ارتباط مستقیم دارد
این استاد حوزه علمیه مشهد گفت: هر اندازه شناخت ما نسبت به اهل بیت(ع) کمتر باشد، محبت ما نیز نسبت به آن ها کمتر می شود. بین معرفت داشتن نسبت به اهل بیت(ع) و گذاشتن اسم فرزندان به نام اهل بیت(ع) رابطه مستقیم است؛ چرا که والدینی که معرفت نسبت به اهل بیت(ع) داشته باشد، افتخار می کند که اسم فرزندان خود را به نام اهل بیت(ع) بگذارد.  

 

حجت الاسلام شهیدی ابراز داشت: هر فرد که محبت اهل بیت(ع) را در دل خود جای بدهد، تمام چشمه های حکمت برای او جاری می شود.

 

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند: «مَن احبّنا اهل البیت وَ حقّق حبّنا فِی قَلبه جرت یَنابیع الحکمة عَلی لسانه وَ جدّد الایمان فی قَلبه؛ کسی که اهل بیت ما را دوست داشته باشد و محبّت ما در قلب او تثبیت شود چشمه های حکمت بر زبانش جاری می شود و ایمان در قلبش تازه می گردد.»

 

حضرت زهرا(س) خاموش کننده آتش بر شیعیان هستند

وی به عظمت وجود نازنین حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت زهرا(س) را نور معرفی می کنند؛ پیامبر اکرم(ص)  می فرمایند: «خُلِقَ نُورُ فَاطِمَةَ ع قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ الْأَرْضَ وَ السَّمَاءَ، حضرت رسول (ص) فرمودند: خداوند نور فاطمه را پیش از خلقت آسمانها و زمین آفرید.»

 

این استاد حوزه علمیه مشهد گفت: حضرت فاطمه (س)، خاموش کننده آتش بر شیعیان هستند و نمی گذارند آتش بر بدن آن ها اصابت کند.

 

حجت الاسلام شهیدی ابراز داشت: حضرت زهرا(س) منصوره هستند؛ روز قیامت مؤمنان خوشحال هستند؛ چرا که صدیقه کبری(س) آن ها را یاری می کنند و تمام دلخوشی ما این است که حضرت زهرا(س) روز قیامت ما را نصرت دهند./1309/202/ب1

ارسال نظرات