۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۲۱۹۰۴
امام جمعه شهرری:

مهم ترین مطالبه شهدا، حمایت و پشتیبانی از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: ثمره کمرنگ شدن فرهنگ دینی، بی توجهی به آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا است در حالی که آنان در وصایای خود مدام از مردم درخواست حمایت و پشتیبانی از ولایت را خواستار بودند.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي امام جمعه شهر ري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا که در حسینیه الزهرا(س) شهرری برگزار شد، گفت: مردان بسیاری به درجه کمال رسیدند اما 4 زن گوی سبقت را از آنان ربودند.

 

وی افزود: آسیه همسر فرعون و در کاخ او زندگی می‌کرد اما هرگز تحت تاثیر فرعون قرار نگرفت و مدافع موسی(ع) و مخالف فرعون بود و در حمایت از ولی عصر خویش با سخت‌ترین شکل ممکن به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در خصوص حضرت مریم(س)، بیان داشت: حضرت مریم(س) تنها بانویی است که در قرآن کریم مکرر نام ایشان ذکر شده و پاکدامنی این بانوی بزرگوار در عصر خود بسیار حائز اهمیت است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به عظمت و مجد حضرت خدیجه(س)، تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) بالاترین فداکاری را در حق پیامبر(ص) انجام داد و ایشان از زنان ثروتمند مکه به شمار می‌آمد اما هر چه داشت در راه حفظ اسلام انفاق کرد و اگر ثروت ایشان و شمشیر حضرت علی(ع) نبود معلوم نبود اسلام چه می‌شد.

 

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) مقامش از این سه بزرگوار بالاتر است، گفت: حضرت فاطمه(س) افزون بر اینکه از ولی عصر خود دفاع کرد مادر شهید نیز بود و این نقطه تمایز ایشان با دیگر بانوان ذکر شده است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید بر اینکه والدین شهدا هرگز در معامله‌ای که با خدا کردند دچار خسران و ضرر نخواهند شد، بیان داشت: پدران و مادران شهدا باید مطمئن باشند در معامله‌ای که با خدا کردند ضرر نخواهند دید زیرا در روز قیامت که همه انبیا سوار بر مرکب هستند زمانی که شهدا به صحنه قیامت وارد می‌شوند سواران از مرکب به احترام مقام آنان پیاده می‌شوند و اهل قیامت همگان به حال آنان غبطه و حسرت می‌خورند.

 

امام جمعه شهرری ادامه داد: روایات متعددی حاکی بر آن است که شهدا در روز قیامت تا قریب به 70 هزار نفر را شفاعت خواهند کرد.

 

وی با توصیه به خانواده شهدا گفت: شما باید بیش از دیگران در برابر فرهنگ دینی احساس مسؤولیت کنید تا خدشه‌ای به آن وارد نشود چرا که شهدای شما در حفظ و صیانت از انقلاب و اسلام جان خود را نثار کردند به همین سبب شما باید در راستای حفظ ارزش‌های دینی تلاش کافی و وافی را داشته باشید.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در پایان خاطرنشان کرد: ثمره کمرنگ شدن فرهنگ دینی، بی توجهی به آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا است در حالی که آنان در وصایای خود مدام از مردم درخواست حمایت و پشتیبانی از ولایت را خواستار بودند و هستند./813/202/ب1

ارسال نظرات