۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۲۱۹۲۴
مدیر مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه مطرح کرد؛

فعالیت مراکز تخصصی با بیش از 90 رشته تحصیلی و 6 هزار فارغ‌التحصیل تاکنون

خبرگزاری رسا ـ مدیر مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه گفت: مراکز تخصصی حوزه با عمر ۲۰ساله با هدف رشد شاخه های دانشگاهی در حوزه تشکیل شدند و در حال حاضر فعالیت خود را با 90 رشته تحصیلی ادامه می‌دهند.
حجت الاسلام مجتبي کلباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی، مدیر مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزه، امروز در نشستی با اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با بیان اینکه حوزه وظیفه سنگینی در راستای پاسخگویی فکری بویژه در رشته های علوم انسانی دارد٬ تصریح کرد:  در حال حاضر بیش از 40 رشته آموزشی در سه سطح دو٬ سه٬ و چهار حوزه در مراکز تخصصی حوزه فعالیت می کند.

 

مدیر مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه ادامه داد: در حاضر مراکز تخصصی علاوه بر استان قم در بیش از 12 استان کشور اقدام به جذب طلبه می کند.

 

وی با بیان اینکه این مراکز در هر دوره بیش از هزار طلبه جذب می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی به آدرس www.MT.ISMC.ir در آزمون ورودی این مراکز ثبت نام کنند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 رشته متمرکز در مراکز تخصصی حوزه فعالیت می کنند٬ تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت مراکز تخصصی برای سطح دو هفت رشته٬ سطح سه 30 رشته و سطح چهار شش رشته تخصصی در نظر گرفته اند.

 

حجت الاسلام کالباسی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی این مراکز در اردیبهشت ماه سال آینده٬ا ظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان اسفندماه در آزمون ورودی این مراکز تخصصی ثبت نام کنند.

 

وی گفت: تاکنون بیش از 2 هزار طلبه در سطح دو، 3 هزار طلبه در سطح سه و هزار طلبه در سطح چهار از مراکز تخصصی حوزه فارغ‌التحصیل شدند./858/202/ب2

ارسال نظرات