۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۳۲۲۱۴۵
آیت الله ایمانی:

بی تفاوتی نسبت به انقلاب آغاز عقب گرد است/ تشریح عناوین تضعیف کننده تفکر انقلابی در حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که انقلاب اسلامی حرکتی تکاملی و رو به جلو است، گفت: این حرکت تکاملی لحظه ای نباید ایستایی داشته باشد و همچنین نباید در آن لحظه ای توقف تصور شود؛ دشمن در پی نفوذ در حوزه به عنوان مرکز ثقل انقلاب است.
آيت الله ايماني

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گف وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان نیز فرمودند خبرگان باید انقلابی باشد، انقلابی بماند و انقلابی عمل کند.


وی افزود: انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن درباره خبرگان که مجموعه ای از مجتهدان و شخصیت های برجسته حوزوی هستند مطرح شده است، بررسی های گوناگون نشان می دهد که مسأله نفوذ در حوزه مدنظر دشمن بوده است، از نظر اقتضا دشمنان حتی قبل از نفوذ در بخش های دیگر به فکر نفوذ در حوزه بودند.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان حوزه را مرکز ثقل انقلاب اسلامی می دانند، اظهار داشت: از حوزه علمیه هر حرکتی انجام شود بر جامعه ایرانی، تشیع و انقلابی اثرگذار خواهد بود بر همین اساس گاه و بیگاه مجموعه ها و جمعیت های خاصی ملاحظه می شده که تحت عناوین خاصی همانند «توجه به درس و بحث»، «قداست روحانیت باید حفظ شود» و «ورود در مسائل سیاسی با توجه به فراز و فروز دولت ها با شأن و حیثیت روحانیت هماهنگ نیست» متأسفانه برخی مسائل را تبلیغ می کردند.


وی ادامه داد: این عناوین عده ای را ولو محدود به دور خود جمع می کرده است، این مسأله در حال تشکیل هسته بود و خطری حس می شد که حوزه از حالت انقلابی بودن و به موقع و انقلابی عمل کردن خارج شود، این بود که رهبر معظم انقلاب روی این قضیه همانند موضعی که برای خبرگان داشتند درباره حوزه علمیه نیز موضع لازم را اظهار فرمودند.


امام جمعه شیراز با اشاره با نحوه مقابله با این خطر ابراز داشت: این موضوع نیاز به هوشیاری دارد و نیازمند این است که فضلای و اساتید حوزه نسبت به طلاب و ورودی ها هر سال دقت لازم را داشته باشند، همچنین مسائل و مطالب لازم را در طول سال در درس و غیر آن بازگو کنند.


وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که با تدبیر و با برنامه ریزی حکیمانه باید با این موضوع برخورد شود، برخورد شعاری یا از روی احساس پاسخگوی مسائل نبوده و نخواهد بود؛ باید جوانان و طلاب در حوزه قانع شوند و فهمند که انقلاب از متن قرآن و سنت نبوی و اهل بیت(ع) نشأت گرفته و باید این قرآن و سنت نبوی به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی همواره پایدار بماند.


آیت الله ایمانی خاطرنشان کرد: اگر یک روز ما بگوییم که انقلاب تمام شده و در بستر خود در حال حرکت است و نیازی به ما ندارد، آغاز عقب گرد و ورود دشمن به عرصه های گوناگون است؛ ما هر روز در نماز خود جمله«اهدنا الصراط المستقیم» را تکرار می کنیم و از خداوند متعال می خواهیم در راه مستقیم باشیم و از آن انحراف پیدا نکنیم.


وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی نیز مسأله ای مقطعی نیست، ممکن است انقلاب های دیگر مقطعی باشد کما این که دولت موقت نیز چنین برداشتی داشت، در ابتدای کار دولت موقت، بازرگان به مناسبت نوروز سخنرانی کرد و گفت شما مردم انقلاب کردید دستتان درد نکند اما بروید دنبال زندگیتان و بگذارید ما کار کنیم؛ یعنی انقلاب را حرکت مقطعی می دانستند و عده ای از قدرت برکنار شده و عده ای دیگر به جای آن ها آمدند.


نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که انقلاب اسلامی حرکتی تکاملی و رو به جلو است، گفت: این حرکت تکاملی لحظه ای نباید ایستایی داشته باشد و همچنین نباید در آن لحظه ای توقف تصور شود؛ بنابراین باید ما این فضا را در حوزه علمیه قم و شهرستان ها ایجاد کنیم، قرآن و سنت را باید به عنوان مقوم انقلاب نگه داشته و همواره خود را مسیر انقلاب حفظ کنیم./1323/ت302/ج1

ارسال نظرات