۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۳۲۲۱۵۹
در سال 94؛

ثبت 111 وقف جدید در منطقه سیستان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل با بیان اینکه وقف نوعی توازن اجتماعی در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: در سال 94، 111 وقف جدید شامل 82 مورد در شهرستان زابل و همچنین 29 وقف جدید در شهرستان زهک به ثبت رسید.
بامري

حجت الاسلام اسماعیل بامری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در سال 94، 111 وقف جدید شامل 82 مورد در شهرستان زابل و همچنین 29 وقف جدید نیز در شهرستان زهک به ثبت رسید.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه زابل اظهار کرد: این تعداد وقف با توجه به اینکه مردم سیستان و بلوچستان، مردمی ولایتمدار و خیر اندیش هستند و آنچه را که در بضاعتشان باشد وقف می‌کنند، بسیار خوب است.


وی بیان کرد: خواسته ما از مردم این است که موقوفاتشان بر طبق نیاز جامعه باشد مثلا به اندازه کافی مسجد داریم و فقط وقف زمین کافی نیست؛ در جامعه ما نیازهای مختلفی از جمله در بخش‌های آموزشی و بهداشتی مشاهده می‌شود که یاری واقفان را می‌طلبد.


حجت‌الاسلام بامری افزود: نهاد وقف یک نهاد دینی است و علل اصلی به وجود آمدن آن هم حس نوع دوستی می‌باشد، بنابراین کسانی که تمکن مالی دارند باید بیشتر به امر وقف توجه کرده و از اجر و پاداش این چشمه همیشه جوشان غفلت نکنند.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه زابل عنوان کرد: وقف یک صدقه جاریه است که افزون بر پاداش اخروی برای فرد واقف، توازن اجتماعی و اقتصادی را در جامعه به وجود می‌آورد و بسیاری از مشکلات با این سنت حسنه رفع می‌شود./831/303/ب1

ارسال نظرات