۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۲۲۱۷۸
از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت؛

برگزاری ۱۰ میلیون و ۶۶۰ هزار نفر ساعت آموزش تخصصی در سال ۹۴

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات گفت: در سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۱۰ میلیون و ۶۶۰ هزار نفر ساعت آموزش تخصصی برنامه‌ریزی و انجام شده است.
علي دارابي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی دارابی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی با موفق خواندن جریان آموزش‌های تخصصی در سال 1394 و کیفیت مطلوب فعالیت‌ها تصریح کرد: دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی بنا براهمیت آموزش‌های تخصصی در توانمندسازی شبکه تبلیغی و اقشار تأثیرگذار در چند ساحت آموزش‌ها را راهبری و هدایت می‌کند و همین موضوع سبب موفقیت بیبش از پیش در برنامه‌ها را نشان می‌دهد.

 

وی ادامه داد: مسائل مبتلابه ایجاب می‌کند که شبکه تبلیغی با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از شیوه‌ها که به پاسخ مناسب در موضوعات مستحدثه منجر می‌شود، امر خطیر تبلیغ و پاسخ‌های لازم به شبهات را در دستور کار قرار داده و در جذاب سازی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی گام بردارد. لذا حضور در دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های لازم بر اساس جغرافیای تبلیغی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی یادآورشد: ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور در بحث آموزش گام‌های موثری را برداشته‌اند که همین امر نشان می‌دهد که مسئولان استانی سازمان تا چه اندازه به مهم بودن آموزش واقفند و اولویت در آموزش را به‌عنوان یک فعالیت سرمایه‌گذار در افق فعالیت‌های سازمان می‌نگرند و از این لحاظ موفقیت‌های پیش‌رو برای حصول مأموریت‌های سازمانی بسیار مطلوب ترسیم می‌شود.


حجت‌الاسلام دارابی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های مربوط به گزارش‌های منتهی به بهمن ماه در سال 1394 بالغ بر 10 میلیون و 660 هزار نفر ساعت آموزش برای 9 گروه هدف از جمله شبکه تبلیغی، اقشار تأثیرگذار، هیئات و تشکل‌ها و مداحان، مربیان مهدهای کودک، کارکنان دولت و صنوف  انجام گرفته که قطعاً تداوم این امر خطیر در ارتقاء توانمندی به منظور پیگیری مأموریت سازمانی اهمیت ویژه‌ای  دارد.


مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی با بیان اینکه برنامه‌های آموزش تخصصی در اشکال گوناگون و بصورت حضوری و غیر حضوری و کارگاه‌های مهارت‌افزایی و در حوزه روحانیون طرح استقرار قبل از اعزام نیز به شکل پردیس آموزش‌های تخصصی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود، گفت: در ابلاغیه سالانه و طرح جامع آموزش‌های تخصصی برای گروه‌های هدف آموزش‌پذیر نگاه جامع‌نگر در بسته‌های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.  باید اذعان کرد که ادارات کل تبلیغات اسلامی نیز بر اساس موقعیت‌های منطقه‌ای دوره‌های آموزش تخصصی را برنامه‌ریزی و برگزار می‌کنند که همین سیاست اصولی حاکی از نیازسنجی ملی و منطقه‌ای در تعامل و هم‌افزایی دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی و ادارات کل تبلیغات اسلامی به منظور جامعیت‌بخشی فعالیت‌ها را نشان می‌دهد.


حجت‌الاسلام دارابی در پایان به بودجه حوزه آموزش تخصصی اشاره و تأکید کرد در سال 1394 اعتبارات حوزه آموزش نازل بود و با مضیقه‌هایی که داشتیم این موفقیت حاصل شده است که امیدواریم در سال 1395 شاهد پشتیبانی موثر برای پیشرفت مضاعف آموزش‌های تخصصی باشیم./1325/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات