۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۲۲۳۰۷
ویژه زائران عرب‌زبان و اردو زبان؛

غرفه «قسم القرآن الدولی» در شبستان دارالقرآن مسجد مقدس جمکران دایر شد

خبرگزاری رسا ـ غرفه «قسم القرآن الدولی» به همت دارالقرآن عتبه مقدسه امام حسین(ع) جهت ارائه خدمات فرهنگی به زائران غیرایرانی عرب‌زبان و اردو زبان در شبستان دارالقرآن کریم مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: مسجد مقدس جمکران هر سال میزبان خیل عظیمی از زائران و مشتاقان حضرت ولی عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) از سراسر ایران و جهان است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: از آنجا که برخی از زائران مسجد مقدس جمکران غیرایرانی و عمدتا از کشورهای عرب زبان و یا اردزبان هستند، غرفه «قسم القرآن الدولی» جهت ارائه خدمات فرهنگی به زائران غیرایرانی عرب‌زبان و اردوزبان در شبستان دارالقرآن کریم مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی شده است.

 

وی گفت: این غرفه به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران و با همکاری دارالقرآن عتبه مقدسه امام حسین علیه السلام به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در بین زائران غیر ایرانی عرب‌زبان و اردو زبان ویژه خواهران و برادران در مقاطع سنی خردسال تا بزرگسال دایر شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی حفظ و قرائت، قصه‌های قرآنی، مسابقات قرآنی، پاسخ به شبهات قرآنی، کارگاه نقاشی و کارگاه خطاطی از جمله فعالیت‌های این غرفه است.

 

وی یادآور شد: غرفه ویژه زائران عرب زبان و اردوزبان در روز‌های چهارشنبه و جمعه از ساعت 15 الی 22 به روی علاقمندان باز است، همچنین در ایام نوروز و مناسبت‌های خاص از ساعت 9 الی 13 و 15 الی 22 دایر است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان گفت: این غرفه در شبستان دارالقرآن مسجد مقدس جمکران واقع در صحن جامع مهدوی، شبستان کربلا دایر است و زائران غیرایرانی علاقه‌مند به معارف قرآنی می‌توانند از این غرفه بهره‌مند شوند./907/

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات