۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۲۲۳۹۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حفظ روحیه انقلابی نظام اسلامی را از گزند دشمنان مصون می‌‌دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رویکرد دشمنان در پروژه نفوذ، گرفتن روحیه انقلابی از ملت ایران است، گفت: حفظ و تداوم روحیه انقلابی، نظام جمهوری اسلامی را از گزند دشمنان و بدخواهان مصون می‌دارد.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی آخرین نماز جمعه سال 94 مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گفت: در طول حدود چهار دهه اخیر، دشمنان اسلام و انقلاب همیشه از ملت ایران شکست خورده‌اند.

 

وی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی شکست دشمن، داشتن اراده و روحیه انقلابی و اسلامی ملت ایران است، ادامه داد: درواقع انقلابی بودن و انقلابی ماندن ساختار اصلی و حقیقی نظام جمهوری اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه داشتن روحیه ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و مظلوم‌نوازی از جمله ویژگی‌های بارز یک فرد مسلمان انقلابی است، خاطرنشان کرد: مادامی که فرد و جامعه اسلامی این خصوصیات خود را حفظ کند دشمنان نمی‌توانند گزندی به آن کشور و ملت برسانند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با یادآوری اینکه رهبری نیز در سخنان اخیر خود به این موضوع تأکید کردند، افزود: خوشبختانه دشمنان تاکنون مؤفق به گرفتن روحیه انقلابی از ما نشده‌اند و به فضل الهی از این پس نیز مؤفق نخواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی دشمنان در پروژه نفوذ، گرفتن روحیه انقلابی از ملت ایران است، اظهار کرد: دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب تلاش می‌کنند تا با استفاده از راه‌های مختلف به ارکان کشور نفوذ کرده و به اهداف شوم خود برسند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دشمنان سعی دارند همانند موریانه وارد عرصه‌های مختلف نظام و کشور اسلامی شده و اساس انقلاب را از بین ببرند اما در برابر این نیت شوم، حفظ و تداوم روحیه انقلابی ملت، نظام جمهوری اسلامی را از گزند دشمنان و بدخواهان مصون می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید مردم و مسؤولان روحیه سازش‌ناپذیری با دشمنان را از دست بدهند، خاطرنشان کرد: باید همه همانند گذشته در برخورد با دشمنان و دنیای استکبار موضع انقلابی داشته و ذره‌ای از مواضع اصیل اسلامی و انقلابی خود کوتاه نیایند.

 

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در این روند نباید هیچ‌گاه شعار «مرگ بر آمریکا» را فراموش کنیم چرا که این شعار نشان‌دهنده ایستادگی در پای آرمان‌های انقلاب و انقلابی ماندن است.

 

نوروز؛ فرصتی برای غبارروبی دل‌ از کینه و کدورت

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و سال جدید، گفت: باید در این ایام همان‌گونه که منازل خود را غبارروبی می‌کنیم، دل‌های خود را هم از غبارهای کینه و کدورت پاک کرده و صفا و صمیمیت و مهربانی را جایگزین آن کنیم.

 

وی با تأکید بر انجام سنت حسنه صله رحم در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: باید از این فرصت برای تقویت و بهبود روابط استفاده کرده و مسائل ناخوشایند گذشته را فراموش کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همچنین ایام نوروز فرصت مناسبی برای بررسی و سنجش اعمال خود در یک سال گذشته است تا از این طریق تلاش کنیم در سال جدید بیشتر از سال گذشته کارهای نیک کرده و رضایت باری تعالی را جلب کنیم./9314/201/ب2

ارسال نظرات