۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۲۲۴۲۶
همزمان با ایام نوروز صورت می‌گیرد؛

معرفی طرح شجره طیبه در ۶ شهر و ۴۲ روستای کاشان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد زکات شهرستان کاشان گفت: در ایام نوروز در ۶ شهر و ۴۲ روستای شهرستان کاشان با نصب بنر و پوستر و تبلیغ چهره به چهره و گروهی از سوی مبلغان، طرح شجره طیبه معرفی خواهد شد.
حجت الاسلام سهراب زاده

حجت الاسلام حسین سهراب زاده، مسؤول ستاد زکات شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که عمل به فریضه زکات، کمک به حل مشکلات نیازمندان است، گفت: اجر و پاداش واقعی زکات همسنگ با فریضه نماز است.

 

وی افزود: طرح شجره طیبه که در شهرستان کاشان همانند سایر مناطق کشور اجرا شده است، برای کشاورزان و باغداران است.

 

حجت الاسلام سهراب زاده با بیان این که امام کاظم(ع) می فرماید مال خود را با پرداخت زکات بیمه کنید، گفت: باغداران و کشاورزان محترم با شرکت در طرح شجره طیبه، درختان خود را از گزند آفات و بلایا بیمه کرده و با حبس یک تا ده ها درخت تا زمانی که مشخص می‌کنند، به زندگی نیازمندان و محرومان حیاتی تازه می بخشند.

 

مسؤول ستاد زکات شهرستان کاشان با اشاره به این که اجرای طرح شجره طیبه موجب دراختیار قرار دادن محصول درختان به محرومان می شود، گفت: طرح مذکور در بخش برزک کاشان به شکلی مناسب در حال اجرا است که تا ۴۰۰ درخت و ۵۸۰ بوته گل محمدی در این طرح ثبت شده است.

 

به گفته وی، کشاورزان و باغداران شهر مشکات نیز با ثبت ۸۰ درخت خود را در اجر معنوی این طرح شریک و نیازمندان را از محصولات آن بهره مند کرده اند.

 

حجت الاسلام سهراب زاده گفت: در ایام نوروز در ۶ شهر و ۴۲ روستای شهرستان کاشان با نصب بنر و پوستر و تبلیغ چهره به چهره و گروهی طرح شجره طیبه معرفی خواهد شد./1307/303/ب2

ارسال نظرات